مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی فارس گفت: چهار هزار و ۷۴۳ هکتار از اراضی فارس رفع تداخل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی ارغون مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس در نشست کارگروه مرکزی رفع تداخلات کشور که در شیراز برگزار شد، گفت: نخستین مرحله تحویل مستندات حدنگاری (کاداستر) به اداره کل ثبت اسناد فارس انجام و به سبب آن از اراضی این استان در سطح چهار هزار و ۷۴۳ هکتار رفع تداخل شد.

وی افزود: کمیسیون رفع تداخلات استان فارس در چارچوب ماده ۵۴ رفع موانع تولید که همان تثبیت مالکیت دولت و مردم است، ظرف یک سال گذشته پرونده ۲۰۲ پلاک در این استان را بررسی و رای به رفع تداخل اراضی ملی و زارعان صاحب نسق صادر کرد.

اصطلاح نسق زراعی، به مجموعه روش‌ها و قرار و مدار‌هایی که در سالیان متمادی در روستا‌های کشور با هدف تقسیم عادلانه آب و یا زمین به وجود آمده و تکامل پذیرفته است، اطلاق می‌شود.

ارغون ادامه داد: نتیجه این تصمیمات، رفع تداخل اراضی به مساحت چهار هزار و ۷۴۳ هکتار، تثبیت مالکیت دولت به مساحت ۲۶ هزار و ۹۳۲ هکتار و تثبیت اراضی غیر ملی به مساحت ۱۲ هزار و ۵۶۲ هکتار است.

این مقام مسئول گفت: همچنین در اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور با عنایت به برنامه مشترک سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل ثبت اسناد استان فارس در یک سال گذشته قرارداد اجرای طرح کاداستر به مساحت ۴۰۰ هزار هکتار در این استان با شرکت‌های مشاور دارای صلاحیت منعقد شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: در دوم آبان ۹۷ نیز نخستین مرحله تحویل مستندات اجرای طرح کاداستر به مساحت ۷۳ هزار و ۸۷۷ هکتار به اداره کل ثبت اسناد استان فارس انجام شد که سند اراضی یاد شده پس از سپری شدن مراحل ثبتی صادر خواهد شد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار