مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی فارس از شناسایی ۴۲۷ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی ارغون مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه ۴۲۷ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان شیراز شناسایی شده است، گفت: این تغییر کاربری‌ها پارسال به مساحت ۷۹۱ هزار هکتار توسط ماموران جهاد کشاورزی شناسایی شده است.

وی افزود: از تعداد کل اراضی تغییر کاربری یافته که منتهی به پیگیری و صدور احکام قضایی قلع و قمع مستغلات شده اند، ۶۷ مورد به مساحت ۹ هزار و ۹۶۶ هکتار با حضور نماینده دادسرای شهرستان اجرا و اراضی به حالت اولیه برگشته است.

ارغون ادامه داد: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ ها هر گونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ¬‌ها بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: از رشد قابل قبول شناسایی و برخورد با تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در شهرستان شیراز و اراضی همجوار از سال ۹۶ تاکنون خبر داد.

وی با بیان این نکته که با توجه به کمبود زمین زراعی ناگزیر به حفاظت اراضی هستیم تا بتوانیم با وجود محدودیت در اراضی امنیت غذایی را برای مردم تامین کنیم، بیان کرد: گشت‌-های حفاظت از اراضی ضمن بازدید از مناطق گزارش شده تعداد ۴۹۵ مورد به تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی و ۲۵۸ مورد با صدور اخطار موجبات توقف عملیات اجرایی متخلفین صادر شده است.

ارغون تصریح کرد: بیشتر اراضی کشاورزی شهرستان شیراز در مناطق قلات، ارژن، کرونی، سیاخ دارنگان، کوهپایه و نشاط قرار دارد که سهم به سزایی در تامین غذایی استان فارس و به طور خاص شیراز دارند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: سامانه ارتباطات مردمی حفاظت از اراضی کشاورزی با شماره ۱۳۱ آماده دریافت گزارش‌ها مردمی در زمینه شناسایی تخلف تغییر کاربری اراضی زراعی و با‌غ‌ها، تصرفات غیرقانونی و زمین‌خواری و استفاده‌های غیرمجاز از اراضی واگذاری دولتی و ملی است.
انتهای پیام/ر

قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار