بوریس جانسون، نامزد پیشتاز نخست‌وزیری انگلیس گفت مهاجرانی که قصد اقامت در این کشور را دارند باید زبان انگلیسی فرابگیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک پست، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق انگلیس و نامزد پیشتاز نخست وزیری این کشور گفت مهاجرانی که قصد اقامت در انگلیس را دارند باید زبان انگلیسی فرابگیرند.

بوریس جانسون روز گذشته در یک نشست اعضای انجمن محافظه کار گفت: من از هر کسی که به اینجا [انگلیس] می‌آید و در اینجا زندگی می‌کند، می‌خواهم که انگلیسی باشد و احساس کند انگلیسی است. این مهمترین چیز است و برای آن باید زبان انگلیسی یاد بگیرد.

وی افزود: هنوز بخش‌هایی در کشورمان، در لندن و حتی در دیگر شهر‌ها وجود دارد که انگلیسی به عنوان زبان اول تکلم نمی‌شود. این باید تغییر کند.

اظهارات جانسون واکنش قانونگذاران اهل ولز و اسکاتلند را به دنبال داشت به گونه‌ای که آن‌ها سخنان جانسون را «مزخرف» توصیف کردند.

جانسون در حالی چنین اظهارنظری کرده که شرط تسلط به زبان انگلیسی را برای مهاجرانی که از خارج از اتحادیه اروپا قصد اقامت در این کشور را دارند، تعیین کرده است. طبق جدیدترین سرشماری ملی در انگلیس که در سال ۲۰۱۱ برگزار شد، ۹۸.۷ درصد مردم این کشور و ولز قادر هستند به زبان انگلیسی تکلم کنند. منطقه نیوهم در شرق لندن نیز با ۹۱.۳ درصد، پایین‌ترین رقم را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۱:۲۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
بنام خداوند جان وخرد : احمق عمر وعاص استعمارگر دیگه دوره شما گذشت که توی دنیا پیجونده بودیت که زبان بین المللی انگلیسی است فاتحه تمام شد در عصر جدید دیگه مردم هیچ کشوری نیاز نیست با زبان استعمارگرانه شما انگل استانیها صحبت کنند با نصب یک برنامه سخنگوی مترجم پیشرفته و جدید روی گوشیهاشون مردم هر کشوری که باشند با زبان خودشان درخواستشان و صحبتهایشان را به گوشی میگویند با زبان مادری خودشان و گوشی با هر زبان که به او بگویند برای طرف مقابل ترجمه میکنه مثل بنز احمق تا چشتون دراد از فشار پیشرفتهای علوم و تکنولوژی برتر که توسط امت مسلمانان حزب الله ساخته شده تا باهاش بزنن توی دهن عمر و عاصهایی مثل توی شلخته . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار