بوریس جانسون نامزد تصدی ریاست حزب محافظه کار انگلیس گفت جرمی کوربین باید از سمت نخست‌‎وزیری این کشور دور بماند؛ کوربین یک فاجعه اخلاقی، سیاسی و اقتصادی برای انگلیس خواهد بود.

بوریس جانسون: برکسیت و حذف جرمی کوربین اولویت کاری من استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، برکسیت مهمترین محور سخنرانی انتخاباتی بوریس جانسون نامزد تصدی ریاست حزب محافظه کار انگلیس را تشکیل داد.

بوریس جانسون گفت: «جرمی کوربین باید از سمت نخست‌‎وزیری انگلیس دور بماند، وی یک فاجعه اخلاقی، سیاسی و اقتصادی برای کشور ما خواهد بود. وی اتحاد با ارزش در «سلطنت متحد بریتانیا» را درهم خواهد شکست.»

بوریس جانسون که برای تصدی ریاست حزب محافظه کار انگلیس با جرمی هانت رقابت می‌کند و به همین علت به نوعی نامزد نخست‌‎وزیری انگلیس هم تلقی می‌شود، در سخنرانی خود در جمع اعضای حزب محافظه کار در ایرلند شمالی گفت: «آخرین باری که من در جمع اعضای حزب محافظه کار انگلیس در ایرلند شمالی سخنرانی کرده بودم چندین سال پیش بود. در آن زمان می‌گفتند حزب محافظه کار افول کرد و حزب کارگر با قدرت تمام در برابر ما ظاهر خواهد شد.»

بوریس جانسون گفت: «آن‌ها در آن زمان درست می‌گفتند، اما بین اکنون و آن زمان تفاوت زیادی وجود دارد. اکنون هرچند حزب ما مشکلاتی دارد، اما می‌توانیم تغییرات زیادی در حزب خود ایجاد کنیم. ما باید چند کار انجام دهیم.»

جانسون گفت: «اول اینکه باید تکلیف برکسیت را مشخص کنیم و تا سی و یکم اکتبر این کار را تمام کنیم و از اتحادیه اروپا خارج شویم. وقتی این کار را کنیم عرصه سیاسی انگلیس نفس راحتی خواهد کشید. همچنین ما باید مشکلات مربوط به مرز ایرلند شمالی را حل کنیم و این مشکلات باید در چارچوب توافقنامه تجارت آزاد- پس از خروج ما از اتحادیه اروپا- حل شود.»

وی ادامه داد: «ما تحت هیچ شرایطی نباید شاهد مرز واقعی در ایرلند شمالی باشیم. وقتی که برکسیت اجرا شود کل بریتانیا باید متحد باقی بماند. ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم و من مصمم به این کار هستم.»

بوریس جانسون افزود: «شما می‌دانید که جرمی کوربین و حزب کارگر چه افتضاح اقتصادی برای کشور ایجاد خواهند کرد، مالیات را افزایش می‌دهد. وی مالیات بر درآمد، مالیات بر مستمری‌ها، مالیات بر شرکت‌ها و مالیات بر معاملات مالی را افزایش خواهد داد.»

در حالیکه بخش زیادی از پرسش‌های این جلسه به موضوع برکسیت اختصاص یافته بود بوریس جانسون گفت: «حزب محافظه کار انگلیس همچنان حمایت را در سراسر کشور از دست خواهد داد و اوضاعش به عنوان یک نیروی جنگنده درعرصه سیاسی انگلیس بهتر نخواهد شد مگر اینکه ما مسئله برکسیت را حل کنیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار