وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز پیوستن این کشور به ائتلاف ضدایرانی که آمریکا در پی تشکیل آن است را محتمل ندانست.

هانت پیوستن به آمریکا برای اقدام علیه ایران را رد کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس احتمال پیوستن این کشور به آمریکا برای اقدام نظامی احتمالی علیه ایران را رد کرد.

او در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز در این‌باره اعلام کرد: نمی‌توانم چنین شرایطی را پیش بینی کنم که تحت آن ما بخشی از این (اقدام) خواهیم بود، زیرا ما در خصوص توافق هسته‌ای (ایران) و تحریم‌های که آمریکا تصمیم به اعمال آن‌ها گرفته دیدگاه متفاوتی را در پیش گرفته ایم.

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس همچنین تاکید کرد لندن خواهان حفظ توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام است. هانت افزود: ما می‌خواهیم این توافق را حفظ کنیم، زیرا نمی‌خواهیم ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد. اما اگر ایران این توافق را نقض کند ما نیز از این توافق خارج می‌شویم.

وزیر خارجه انگلیس همچنین ادعا‌های مقامات واشنگتن را درباره ارتباط دادن بی ثباتی در خاورمیانه به گروه‌های مقاومتی از جمله حزب الله لبنان و انصارالله یمن را باز تکرار کرد.

شایان ذکر است، یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و همچنین ژست‌های عوام‌فریبانه مقامات این کشور مبنی بر آمادگی گفتگو با ایران همزمان با فشار‌های تحریمی و همچنین بدعهدی طرف‌های دیگر برجام به ویژه کشور‌های اروپایی، سرانجام حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان ۱۸ اردیبهشت سال جاری در پاسخ به این گونه اقدامات، از توقف فروش مازاد اورانیوم غنی شده و آب سنگین خبر داد. بر این اساس، ایران محدودیت‌های مربوط به ذخیره‌سازی آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده را رعایت نخواهد کرد. در عین حال، ایران تهدید کرده است که در مرحله بعد (پس از اتمام مهلت ۶۰ روزه به اروپا برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی خود)، توقف بخش‌های دیگری از توافق هسته‌ای را در دستور کار قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار