کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ و امانوئل مکرون روسای‌جمهور آمریکا و فرانسه درباره اقدام ایران در افزایش سقف ذخایر اورانیوم به بالای ۳۰۰ کیلوگرم گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی ترامپ و مکرون درباره افزایش سقف ذخایر اورانیوم ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره،کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ و امانوئل مکرون روسای‌جمهور آمریکا و فرانسه درباره اقدام ایران در افزایش سقف ذخایر اورانیوم به بالای ۳۰۰ کیلوگرم گفت‌وگو کردند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به اقدام ایران مدعی شد: «ایران با آتش بازی می‌کند! بنابراین به هیچ وجه هیچ پیامی به ایران ندارم!»

خبرگزاری رویترز و شبکه بی‌بی‌سی روز دوشنبه در گزارش‌های جداگانه به نقل از منابع خود، عبور ذخایر اورانیوم ۳.۶۷ درصدی ایران از ۳۰۰ کیلوگرم را تایید کردند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ایران مرز ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده را رد کرده است، گفت: «آنگونه که من اطلاع پیدا کرده‌ام، ایران طبق برنامه‌اش از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده و این موضوع را قبلا هم اعلام کرده بودیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۰۶ ۱۱ تير ۱۳۹۸
هی ترامپ: با اینکه بظاهر خودت را احمق درجه یک نشان میدهی باز هم در دنیای حماقتت مقدار کمی فهم و عقل داری پس جواب اراجیف سخیفی که تا الآن علیه ایران بلغور کرده ای را تحویل بگیر:
1) اولاً این رهبر فرزانه و حکیم ایران اسلامی بود که گفت:" اگر آمریکا در منطقه ی خلیج همیشه فارس دست از پا خطا کند آتش جهنمی برای نیروهایش در پایگاههای منطقه روشن خواهد کرد که هرگز از آن خلاصی نخواهند داشت بنابراین جنگی نخواهد شد آمریکائیها این را خوب میدانند.....
2) باز این رهبر عزیزم روحی فداء بود که به فرستاده ژاپنی تو که واسطه بود گفت:"من ترامپ را لایق و شایسته دادن جواب پیام هم نمی دانم ولی جناب آقای" آبه شینزو "چنانچه خودتان حرفی دارید و خواسته ای دارید بعنوان "نماینده رسمی کشور ژاپن" و نه آمریکا بگوئید و مطرح کنید جواب میدهم...... پس از سخنان عزیز زهرای اطهر(س) کپی رایت نکن دیگر آخرهایت است دست و پای اضافی میزنی با تمام حماقتت که در درجه اعلی قرار دارد این را به خوبی فهمیده ای.......................
آخرین اخبار