عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد نشست ضدفلسطینی بحرین در چارچوب طرح «معامله قرن» نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر تاکید کرد نشست ضدفلسطینی بحرین مرده به دنیا آمده است.

 او گفت: ملت فلسطین در برابر طرح آمریکایی معامله قرن موضعی یکپارچه دارند. آن‌ها مسائل سیاسی خود را با امور اقتصادی عوض نمی‌کند.

این عضو حماس افزود: اهداف همه کسانی که با ملت فلسطین دشمنی دارند کاملاً مشخص است. همه می‌دانند که آمریکا به دنبال دو هدف اصلی است. هدف نخست تامین امنیت اسرائیل است و هدف دوم عادی‌سازی روابط کشور‌های منطقه با آن است. واشنگتن می‌کوشد اسرائیل را به بخشی از این منطقه تبدیل کند و در نتیجه طرح‌های آمریکا با هدف مقابله با ایران ارائه می‌شود.

ابومرزوق در ادامه گفت: حمایت برخی کشور‌ها از معامله قرن یا به خاطر تن دادن به فشارهاست یا آنکه به سبب اهداف داخلی به حمایت از این معامله شوم می‌پردازند.

او تاکید کرد: ملت فلسطین باید برای مقابله با معامله قرن یکپارچه شود و بداند که هدف اساسی ما آزادسازی کشور و برپایی کشور مستقل و بازگشت آوارگان فلسطینی است. باید دانست که مسئله فلسطین را نه پنجاه میلیارد دلار و نه هیچ طرح آمریکایی دیگر حل و فصل نمی‌کند.

این عضو جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ادامه گفت: تصور می‌کنم نشست منامه مرده به دنیا آمده است. درست است که برخی کشور‌ها که نمی‌تواند در برابر آمریکا مقاومت کنند زیر فشار‌های آمریکا در نشست بحرین شرکت می‌کنند برخی کشور‌ها نیز با گرفتن مبالغی حاضر به شرکت در این نشست شده‌اند، با این حال انتظار می‌رود این کشور‌ها با اینکه با اجبار و اکراه حاضر به مشارکت در نشست بحرین شده‌اند شجاعت بیشتری از خود نشان دهند و به مخالفت با معامله قرن برخیزند و برای حضور در نشست بحرین هیچ توجیهی درست نکنند، زیرا نشست بحرین مقدمه‌ای اصلی یا به عبارت بهتر رشوه‌ای اقتصادی برای کل منطقه است تا به آرمان فلسطین پایان دهند.

ابومرزوق افزود: برخی کشور‌های حوزه خلیج (فارس) در نشست بحرین حاضر می‌شوند که با این کار مرتکب اشتباه می‌شوند. برخی کشور‌ها نیز زیر فشار و تهدید آمریکا در سطحی پایین نماینده به این نشست می‌فرستند. این تنها کشور‌های عربی نیستند که زیر فشار آمریکا در نشست بحرین حضور پیدا می‌کنند بلکه نیمی از اروپایی‌ها با حضور در نشست بحرین مخالفت کرده‌اند و نیمی دیگر در سطحی پایین نماینده به این نشست می‌فرستند.

این عضو حماس درباره مشوق‌ها و فشار‌های اقتصادی آمریکا برای پیشبرد معامله قرن گفت: ماهیت سیاست آمریکا بر همین مبنا استوار شده و واشنگتن سیاست چماق و هویج را دنبال می‌کند. هرکس که در برابر آمریکا قرار بگیرد از سوی این کشور محاصره می‌شود. هم اکنون ایران، نوار غزه، ونزوئلا و تمامی کسانی که با سیاست آمریکا مخالفت می‌کنند با محاصره مواجه می‌شوند و هر کسی که با سیاست‌های آمریکا همراهی می‌کنند آمریکایی‌ها می‌کوشند او را با وعده‌های مالی فریب دهند. این سیاست‏، سیاست یک تاجر (ترامپ) است که راه خود را به کاخ سفید باز کرده است. او فقط بلد است که برای پیشبرد امور سیاسی پول خرج کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار