رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال ۸۸ نفر در تصادفات جان باخته‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۴۲ درصدی داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ قدرت الله کشکولی در نشست شورای ترافیک استان بوشهر افزود: از ابتدای سال تا کنون ۱۹ نفر در تصادفات درون شهری کشته شده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به وقوع ۷۹۲ مورد تصادفات جرحی در این مدت، بیان کرد: این تصادفات منجر به مجروح شدن ۹۱۳ نفر شده که افزایش هفت درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر با اشاره به عوامل تصادفات فوتی درون شهری، ادامه داد: موتورسیکلت ۴۳ درصد، خودرو ۳۶ درصد، و عابر پیاده ۱۵ درصد در تصادفات منجر به فوت در معابر درون شهری نقش داشته‌اند، و بقیه نیز مربوط به سایر عوامل است.

وی تخطی از سرعت مجاز و مطمئن، تغییر مسیر ناگهانی، توجه نکردن به جلو و رعایت نکردن حق تقدم را از جمله علت‌های مهم تصادفات عنوان کرد و افزود: بوشهر با ۱۰ نفر، گناوه با ۴ نفر و دشتی با ۲ نفر بیشترین سهم تصادفات فوتی درون شهری را داشته‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر، یکی از اولویت‌های مهم این حوزه را اجرای طرح پیشگیری از وقوع تصادفات دانست و بیان کرد: برای رسیدن به این مهم همه امکانات و تجهیزات به‌ کار گرفته شده است.

سرهنگ کشکولی با اشاره به شناسایی ۱۷۵ نقطه پرحادثه در نقاط شهری و جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: تاکنون ۹۷ نقطه پرحادثه جاده‌ای استان بوشهر ایمن‌سازی شده و اکنون ۳۲ نقطه در حال ایمن‌سازی است.

انتهای پیام/ک

در سه ماه نخست امسال ۸۸ نفر در تصادفات استان بوشهر جان باخته‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.