در آستانه نوزدهمین سالگرد انتشار بیانیه مشترک دو کره، پیونگ‌یانگ از کره جنوبی خواست هر گونه اقدام خصمانه را در منطقه متوقف کند تا شرایطی مناسب برای تحقق آشتی حاصل گردد.

پیونگ‌یانگ از سئول خواست تمرین‌های نظامی را متوقف کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی روز جمعه همسایه جنوبی خود را ترغیب کرد برای تسریع روند آشتی در منطقه تمرینات نظامی خود را متوقف کند.

در آستانه نوزدهمین سالگرد انتشار بیانیه مشترک دو کره که پانزدهم ژوئن سال ۲۰۰۰ در پیونگ یانگ به امضای کیم دائه-جونگ، رئیس جمهور فقید کره جنوبی و کیم جونگ-ایل، رهبر پیشین کره شمالی رسید، پیونگ یانگ امروز از کره جنوبی خواست هر گونه اقدام خصمانه را در منطقه متوقف کند تا شرایطی مناسب برای تحقق آشتی حاصل گردد.

پایگاه اینترنتی تبلیغاتی اوریمینزوکری با انتشار مقاله‌ای ضمن انتقاد از سیاست‌های کره جنوبی تاکید کرد سئول از یک طرف از گفتگو و همکاری صحبت می‌کند، اما از طرف دیگر به تمرینات نظامی مشترک خود با نیرو‌های خارجی ادامه می‌دهد و با این کار روح حاکم بر توافقنامه دو کره را نقض می‌کند.

در این مقاله آمده است: " آنچه ملت کره شمالی می‌خواهد رویارویی یا جنگ نیست بلکه آشتی و صلح است؛ بنابراین اگر همه اقدامات خصمانه بر ضد این ملت متوقف گردد، تنش‌های نظامی در منطقه محو خواهد شد و یک فضای آشتی و اعتماد میان دو کره به وجود خواهد آمد و این اتفاق می‌تواند راه را برای همکاری و تبادلات دو کشور همسایه هموار کند."

هم زمان با انتشار این مقاله، پایگاه اینترنتی تبلیغاتی اوریمینزوکری کره شمالی در مقاله‌ای دیگر تحت "اقدامات جاویدان" رهبر فقید این کشور کیم جونگ-ایل را مورد تمجید قرار داد و تاکید کرد این اقدامات آغازگر دوره وحدت در منطقه بود.

در این مقاله آمده است سه نشست سران دو کره میان کیم جونگ-اون و مون جائه این به بهبود روابط میان دو کشور کمک کرده و امید‌ها را برای تحقق آشتی و توسعه مسالمت آمیز دو کره افزایش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار