یر کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: مهمترین چالش در محقق نشدن کامل اسناد و برنامه‌ها در کشور، عدم ضمانت اجرایی آنهاست.

الگوی پیشرفت می‌تواند به انسجام بخشی جامعه کمک کند/ مهمترین چالش در محقق نشدن کامل اسناد کشور، عدم ضمانت اجرایی آنهاستبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، هشتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت عنوان الگوی پیشرفت پیشران‌ها، چالش‌ها و الزامات تحقق امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این کنفرانس گزارش فعالیت‌های جاری انجام شده به جامعه علمی کشور ارائه شد، همچنین از ظرفیت علمی کشور برای پاسخگویی به برخی پرسش‌های بنیادین در حوزه پیشرفت اسلامی ایرانی و کمک به تکمیل برخی مدل مفهومی الگوی پیشرفت استفاده شد.

سند الگوی اسلامی ایرانی از سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود

هادی اکبرزاده دبیر کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اظهار کرد: پس از هشت سال با تلاش صاحب‌نظران، طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به مرحله نهایی نزدیک شده و این سند از سال ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد.

مهمترین چالش در محقق نشدن کامل اسناد و برنامه‌ها در کشور

وی ادامه داد: در زمان کمتر از دو سال باقی‌مانده به اجرای سند، باید سند را تکمیل کنیم که خروج از مرحله نظریه و ورود به مرحله عمل، چالش‌های جدی خواهد داشت؛ مهمترین چالش در محقق نشدن کامل اسناد و برنامه‌ها در کشور، عدم ضمانت اجرایی آنهاست که در این کنفرانس در این باره بحث خواهد شد.

در ادامه کنفرانس صادق واعظ‌زاده رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در هشتمین کنفرانس الگوی پیشرفت اظهار کرد: پس از فراخوان مقام معظم رهبری برای مشارکت مراجع رسمی و صاحب‌نظر در تکمیل و ارتقاء الگوی پیشرفت، نظرات زیادی به مرکز رسید و این روند همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در میان این نظرات ۲  سوال مهم همچنان تکرار و تاکید می‌شود که سوال اول از ضرورت تهیه الگو است؛ این سوال از ابتدای طراحی الگو مطرح بوده و به آن پاسخ داده شده است.

وی ادامه داد: انسجام و هماهنگی تصمیمات کلان و برنامه‌ای در سطح ملی یک ضرورت جدی برای پیشرفت کشور است و الگوی پیشرفت باید و می‌تواند به این انسجام‌بخشی کمک کند.

واعظ‌زاده گفت: یکی از مشکلات کشور عدم انسجام و هماهنگی میان این تصمیمات است؛ بسیاری از تصمیمات بدون ارتباط با اسناد بالادستی و بدون اسناد پایین‌دستی اتخاذ می‌شوند و همه قوانین برنامه‌ای منطبق بر سیاست‌های کلان کشور تهیه نشده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار