اکبر زاده گفت: الگوی پیشرفت باید مبتنی بر دین و مورد اعتنای اندیشمندان جهانی و مورد پذیرش بدنه فکری و علمی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هادی اکبر زاده عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و معاون مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در پنجمین همایش الگوی پیشرفت که صبح امروز در پارک فناوری علمی پردیس برگزار شد، گفت: یکی از اقدامات اساسی که طی سال‌های اخیر در دستور کار نظام قرار گرفت، بحث الگوی پیشرفت است.

وی ادامه داد: برای پیشرفت کشور باید الگوی مبتنی بر ظرفیت های کشور فراهم باشد و بر مبنای الگوی اسلامی شود.

 معاون مرکز اسلامی ایرانی الگوی پیشرفت تصریح کرد: در حال حاضر تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مبتنی بر انعکاس آرمان ها و اهداف نظام با اتکا به پشتوانه‌های حقوقی و شرعی، تبیین کننده نگاهی سیستمی مشتمل بر تعیین اجزای مرتبط و ترسیم چگونگی ارتباط آنها، دارا بودن قابلیت تطبیق و دسترسی و بهره مندی از قابلیت پایداری و بقای تمدن اسلامی است.

اکبرزاده بیان کرد: در واقع مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در سال 1390 با هدف الگوی ایرانی اسلامی تاسیس شد.

وی اظهار داشت: تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری درباره تشریح ابعاد مختلف الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز گواهی بر این است که فرهنگ و مسائل فرهنگی نقش عمده ای را در سیاستگذاری‌های کلان و طراحی اسناد بالا دستی نظام دارد.

عضو هیت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و معاون مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اضافه کرد: انتظار ما این است که الگو باید مبتنی بر دین و مورد اعتنای اندیشمندان جهانی و مورد پذیرش بدنه فکری و علمی کشور باشد.

اکبر زاده گفت: پشت تمدن های بزرگ تاریخی یک دین نهفته است مکتبی که نتواند فرهنگ ساز باشد نمی تواند فرهنگ را به تمدن تبدیل کند و کالبد عینی و فیزیکی به آن بدهد.

ضرورت محاسبه توانمندی کشورها برای توسعه و پیشرفت

وی تاکید کرد: این امر مبرهن است که هر کشوری که بخواهد مسیر توسعه و پیشرفت را با موفقیت طی کند باید محاسبات لازم را در زمینه همه توانمندی های بالفعل و بالقوه خود انجام دهد.

اکبر زاده گفت: در این بین به 2 عامل یکی ظرفیت‌ها و دیگری چالش، توجه کافی و وافی را داشته باشد در این میان و به حسب ظرفیت ها منابع انسانی در دنیای امروز از اهمیت 2 چندانی نسبت به سایر منابع برخوردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار