شب گذشته و در بیست و هشتمین شب از ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه لحظات افطار «ماه بهشت» میزبان مبلغان دینی بود.

بودجه تبلیغ در حوزه دین محدود استبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ویژه برنامه «ماه بهشت» که در لحظات ناب افطار در ماه مبارک رمضان مهمان سفره های مخاطبان قرآنی تلویزیون می باشد، در بیست و هشتمین شب ماه مبارک رمضان میزبان مبلغان دینی بود.

در ابتدای این برنامه حجت السلام حسین مومنی معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان درباره نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی گفت: اگر به نامه ای که مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی نوشته اند توجه کنیم به چند تیتر همچون حس حقیقت جویی جوانان، تحریف در تاریخ انگاری توسط دولت مردان غربی، ترساندن و تحقیر اینکه فرد مورد نظر را یک انسان دیگر معرفی کردن، بیشتر دقت شده است.

وی افزود: امروز بودجه تبلیغاتی در حوزه دین محدود است و ما نمی توانیم مخارج سفر مبلغ را به خارج از کشور تامین کنیم این شد که تصمیم گرفتیم در ایران کارهای فرهنگی را انجام دهیم.

وی عنوان کرد: سالانه توریست های بسیاری وارد ایران می شوند و مساجد ما را فقط از نظر زیبایی نگاه می کنند و ما از حدود ۱۰ سال قبل قرار شد با گردشگران درباره موضوعات دینی هم صحبت کنیم.

حجت السلام مومنی توضیح داد: مسجد امام اصفهان مقصد بسیاری از گردشگران خارجی است و مبلغان ما در کنار این مسجد در حوزه علمیه ناصریه حضور دارند و کارهای تبلیغی را انجام می دهیم که البته در چهار سال اخیر استمرار و پشت‌کار همکاران ما بیشتر دیده شد.

وی عنوان کرد: توریست ها نسبت به این موضوع واکنش نشان می دهند و ابتدا یک گارد منفی نسبت به این قضیه دارند اما مبلغان ما فقط اسلام را معرفی می کنند و می گویند آن نگاهی که شما نسبت به این دین دارید صحیح نیست و اجازه می دهند خودشان انتخاب کنند حداقل نگاه اولیه به اسلام در آنها تغییر می کند.

در بخش دیگر از برنامه «ماه بهشت»، حجت السلام اخوان مبلغ دینی درباره خاطرات خود از این کار گفت.

اخوان بیان کرد: در ورودی حوزه علمیه ناصریه تابلویی با عنوان گفتگو آزاد است نصب شده است که ما نیز می توانیم با توریست ها گفتگو کنیم.

وی افزود: آنها حضور پیدا می کنند و با سوغات اصفهان از آنهاپذیرایی می کنیم و گفتگو خود را پیرامون موضوع آغاز می کنیم.حتی در پایان گفتگو عکس یادگاری می گیرند و هدیه ای به مبلغان می دهند.

در بخش پایان برنامه حجت السلام آقایی مبلغ بین المللی که به زمان چینی صحبت می کند دربرنامه حاضر شد و گفت: ابتدا زبان فرانسوی خوانده بودم اما رها کردم و زبان چینی که گویش و آوایی متفاوت دارد را انتخاب کردم چراکه یک پنجم مردم جهان زبان چینی صحبت می کنند و حدود ۱۰۰ میلیون مسلمان داریم که اطلاع دینی آنها کم است.

وی افزود: از سال ۲۰۰۷ برای معرفی اسلام زبان چینی را شروع کردم البته حدود ۸ طلبه هستیم که با هم در این مسیر حرکت کردیم بیش از ۱۲ سال است که با مردم چینی در ارتباط هستم.

وی درباره خاطرات خود گفت: یک بار در مسجد امام دو چینی حضور پیدا کردند و من مسجد را به عنوان آثار باستانی توضیح دادم و زیرگنبد مسجد رسیدم گفتم اینجا صدا اکو دارد و من اذان را گفتم و زمانی که خواستم معنی اذان را به چینی بگویم دوستان فیلم گرفته بودند و در فضای مجازی پخش شد که حدود یک میلیون بازدید داشت.

«ماه بهشت» با تهیه کنندگی و اجرای سید وحید مرتضوی کاری نو از شبکه قرآن و معارف سیما است که در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت ۱۹ به صورت زنده به روی آنتن این شبکه می‌‌رود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قرآن ، احادیث ، صدا و سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار