رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سارا آقابابایی توانست با احراز شرایط علمی لازم عنوان اولین پژوهشگر پسادکتری منتخب بنیاد ملی نخبگان برای استان را به خود اختصاص دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،حمدالله اکوانی رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با حمایت بنیاد ملی نخبگان اولین محقق پسادکتری کهگیلویه و بویراحمد به دانشگاه یاسوج معرفی شده است.

وی افزود: آقابابایی دانش آموخته رشته فیزیک بوده و گرایش تحصیلی وی ذرات بنیادی است.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این محقق جوان با راهنمایی دکتر قاسم رضایی در دانشگاه یاسوج به فعالیت پژوهشی خواهد پرداخت و تمام هزینه‌های وی را نیز بنیاد ملی نخبگان پرداخت می‌کند.

اکوانی توضیح داد: دریافت حقوق و مزایا معادل استادیار پایه یک، حق بیمه تکمیلی، شرکت در یک مجمع علمی خارجی و ۲ مجمع علمی داخلی از جمله تسهیلاتی است که به این محقق پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان در دوره تحصیلات تکمیلی، گفت: بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد برای حمایت از دانش آموختگان واجد شرایط دوره دکتری آمادگی دارد و در این زمینه پیگیری‌های لازم را بطور جدی انجام می‌دهد.

دوره تحقیقاتی پسادکتری یا فوق دکترا به دوره‌ای از تحقیقات آکادمیک گفته می‌شود که محققان بعد از به پایان رساندن تحصیلات و کسب مدرک دکترا یا درجه علمی برتر به طور معمول تا سقف پنج سال و قبل از یافتن شغل ثابت آکادمیک سپری می‌کنند.

در این دوره دانشجویان به عنوان محقق در دانشگاه‌ها یا مراکز تحقیقاتی مشغول بکار می‌شوند.

هدف دوره‌های پسادکتری هرچه عمیق‌تر شدن تخصص و دانش و کسب مهارت‌های لازم تحقیقاتی در موضوعی خاص است.

انتهای پیام/پ

معرفی اولین محقق پسادکتری کهگیلویه و بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.