رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: امسال و سال گذشته برای دوومیدانی آسیا متفاوت از سال‌های پیش بود و برای المپیک برنامه ویژه‌ای داریم.

کیهانی: برای المیپک برنامه‌ریزی ویژه ای داریمبه گزارش خبرنگار پایه و آبی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی در نشست خبری پیش از رقابت‌های قهرمانی جهان و روز‌های پایانی دوره ریاست خود در جمع خبرنگاران گفت: امسال و سال گذشته برای دوومیدانی آسیا متفاوت از سال‌های پیش بود. در آستانه مسابقات مختلف اردو‌های متفاوتی در رده‌های مختلف برگزار شد و ما مجبور بودیم اردو‌های خود را در فاصله زمانی عقب‌تر آغاز کنیم تا برای رقابت‌ها آماده باشیم.

وی افزود: عمده فعالیت‌های ورزش دوومیدانی تقریبا تا امروز انجام شده است و آخرین آن رقابت‌های قهرمانی آسیا در اردیبهشت بود. ب بر طبق برنامه ریزی در حال انجام است و با توجه به مسائل اقتصادی و شرایط خاص کار‌ها را پیش می‌بریم.

کیهانی در خصوص رقابت‌های قهرمانی آسیا قطر گفت: مسابقات قطر بازخورد‌های متفاوتی داشت. سال سختی را پشت سر گذاشتیم و اردو‌های زیادی برای ورزشکاران برگزار شد و ورزشکارانی که در جاکارتا بودند نیاز به استراحت برای فصل جدید داشتند که برخی از آن‌ها تمریناتشان را با تاخیر آغاز کردند. ما سه سال و نیم را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و تیم ما یا باید همین روال را ادامه بدهد با به فکر چند سال بعد دوومیدانی باشد که نیاز به ریسک داشت تا مثلا ترکیب تیم را عوض کنیم.

وی افزود: در قطر ما نتیجه متوسطی گرفتیم، برخی ورزشکاران در حد خودشان ظاهر شدند و برخی موفق به این کار نشدند. اما در مجموع به عنوان سال بعد از بازی‌های آسیایی نتیجه‌ای نسبی کسب کردیم.

کیهانی افزود:  شرایط کنونی احسان حدادی به سادگی کسب نشده است، کار زیادی انجام شده و بودجه فراوانی هزینه شده است تا احسان به شرایط امروز برسد و غیر از یک مقطع بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا تمام خواسته‌های حدادی انجام شده است. در آستانه انعقاد قرارداد با مربی آمریکایی حدادی هستیم و در حال جاضر نیز در حال برگزاری اردو‌های خود است. احسان حدادی به تنهایی خودش یک فدراسیون است. تامین هزینه‌های اردو‌های حدادی قطعا یکی از سنگین‌ترین وظایف فدراسیون دوومیدانی است. او دیشب به استکهلم رفته و بعد از سه یا چهار روز به آمریکا می‌رود. گاهی هزینه بلیت احسان حدادی در سفرهایش به اندازه هزینه یک تیم ورزشی می‌شود. با کمیته ملی المپیک هم در هماهنگی هستیم و به ما در این راه کمک می‌کنند. اگر بتوانیم با احسان حدادی در رقابت‌های جهانی به مدال برسیم افتخار بزرگی برای ورزش دوومیدانی خواهد بود. خیلی امیدوارم احسان با این سماجت و پشتکار به مدال جهانی برسد و بعد از آن ان شاالله برای المپیک برنامه ریزی خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در خصوص شرایط مربیان دوومیدانی در سایر کشور‌ها گفت: در بیشتر کشور‌های جهان مربی شخصی وجود ندارد و یک مربی برای چند ورزشکار در یک ماده تمرین می‌دهد. من هم از مک ویلکینز خواستم تا بخشی از تمریناتش در ایران باشد تا ورزشکاران دیگر نیز از این موضوع منتفع شوند. البته باید ببینیم احسان تا چه حدی در این خصوص همکاری خواهد کرد.

کیهانی در خصوص قطعی شدن حقوق ورزشکاران گفت: چرا باید به ورزشکاری که یک مدال هم ندارد حقوق ماهیانه بدهیم؟ ما به جای حقوق، به مدال آوران پاداش می‌دهیم و مربیانشان نیز به همین صورت پاداش می‌گیرند. حقوق سجاد مرادی مربی تیم ملی معادل حقوق سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در خصوص شفاف سازی زمان اعلام دوپینگ حسین کیهانی به فدراسیون ایران و اینکه آیا شما به دنبال وقت کشی نا زمان انتخابات هستید گفت: تمام تست‌های کیهانی در خصوص جاکارتا منفی بوده است. روایات در رسانه‌ها متفاوت بوده است که صحت ندارد. ما برنامه ریزی کرده بودیم تا شنبه حسین کیهانی پاداش ۲۵۰۰ دلاری بازی‌های آسیایی را بگیرد که این قرار به یکشنبه موکول شد. وقتی یکشنبه ما به کمیته ملی المپیک رفتیم صالحی امیری نبود و بعد برای روز دوشنبه هماهنگ کردیم که روز دوشنبه  اردیبهشت تماس گرفت و گفت به یکی از ورزشکاران ما مشکوک شده اند. سازمان مبارزه با دوپینگ در نامه ارسالی تاکید کرده است این نامه محرمانه است و جایی اعلام نکنید. این سازمان تا امروز به کیهانی فرصت داده است. ما امروز مدارک و مستندات کیهانی را که آماده کرده ایم تا ساعت ۱۴ به فدراسیون جهانی می‌فرستیم. ما هیچ زمانی نمی‌خریم و موضوع هیچ ارتباطی به انتخابات ندارد. حسین نظراتی دارد و ما هم سعی می‌کنیم تا از وی دفاع کنیم. وظیفه ما این است که از کسی که ۱۰ سال برای دوومیدانی تلاش کرده دفاع کنیم یا موفق می‌شویم و یا نمی‌شویم. هیچ گونه پنهان کاری هم در این خصوص وجود ندارد. او دلایلی آورده که ممکن است قبول شود.

کیهانی در خصوص موضوع مربیان داخلی عنوان کرد: موضوع مربیان داخلی موضوع بسیار مهمی در دوومیدانی است. ما به ویژه پس از افزایش قیمت ارز و شرایط اقتصادی نگاه ویژه‌ای به بحث مربیان داخلی و استفاده از دانش آن‌ها داشته ایم. در اعزام هایمان هم از حضور مربیان داخلی نهایت استفاده را می‌کنیم. ما از همه مربیانی که کار اثرگذار در دوومیدانی می‌کنند حمایت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه آیا حقوق پیوسته به مربیان داخلی داده می‌شود یا تنها پرداختی به آن‌ها در بازه زمانی محدودی انجام می‌شود گفت: مگر همه مربیان دوومیدانی این دو سه مربی منتقد نفر هستند؟ اینکه خودشان را با مربی خارجی مثل مک ویلکینز مقایسه می‌کنند اشتباه است. چطور حقوق خودشان را با مک ویلکینز مقایسه می‌کنند، اما ناپیوسته حقوق گرفتن را با وی مقایسه نمی‌کنند؟ مک ویلکینز هم تنها در زمان قراردادش حقوق می‌گیرد.

کیهانى بیان کرد: هیچ پولشویى در فدراسیون دوومیدانى صورت نگرفته است.

وی در خصوص وضعیت بانوان در دوومیدانی گفت: هیچ نگاه جنسیتی نداریم و از هر ورزشکاری که شایسته باشد حمایت می‌کنیم. یک نسل جدیدی از بانوان در حال رشد در دوومیدانی هستند و در حال جواب گرفتن هستیم.

کیهانی ادامه داد: ورزش دوومیدانی همیشه پر حاشیه بوده است. در مقطعی که من مسئولیت فدراسیون را بر عهده داشتم تغییراتی در رویه‌های فدراسیون رخ داده است که قاعدتا مقاومت‌هایی با آن می‌شود. ما شرایط خاص خودمان را داریم و با هر مربی مطابق شرایط خاص خودمان کار می‌کنیم. به همه مربیان گفتیم کارتان را شروع کنید و نگاه ما نگاه حمایتی است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در خصوص حمایت از روسای هیئت ها گفت: من برای ایجاد انگیزه در هیئت ها از آنها حمایت می کنم. فدراسیون نباید متهم باشد که به تازگی رئیس هیئت ها را به مسابقات خارجی اعزام می کند. مثلا محمد مرادی تمام زندگی اش را برای دوومیدانی البرز گذاشته است. از روزی که آمدم این کار را کرده ام و مربوط به این اواخر نمی شود.

وی افزود: همه می دانند من در فدراسیون از صبح تا پاسی از شب کار می کنم. خودم در جریان جز به جز مسائل دوومیدانی هستم. در مسابقات قهرمانی آسیا شبانه روزی در مجموعه آفتاب انقلاب بودیم. از همه کسانی که در این مدت به من و ورزش دوومیدانی کمک کرده اند تشکر می کنم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که آیا بی انگیزه شده اید و قصد کناره گیری از انتخابات را دارید گفت: هنوز تصمیم نهایی را برای رفتن نگرفته ام. بودن با هر شرایطی با روحیات من سازگاری ندارد، اما هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته ام.

کیهانی در پاسخ به این سوال که چرا حسین رسولی را تنها گذاشته اید گفت: چند پزشک به ما گفته اند که وی به علت تمرینات غلط مصدوم شده است. اگر استعدادی وجود دارد اجازه نمی‌دهیم استعدادمان دوباره تمریناتی کند که سلامتی اش به خطر بیفتد و درمان وی در اولویت است.

وی تصریح کرد: در فدراسیون دوومیدانی تا کنون برخورد قهری با کسی نکرده ایم و تنها رویه‌ها را اصلاح کرده ایم. من میراث دار فرهنگ غلطی هستم که در دوومیدانی نهادینه شده است. برخی ورزشکاران علیه فدراسیون صحبت می کنند اما تا کنون کمیته انضباطی در این خصوص برگزار نکرده ایم.

کیهانی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از تعداد سهمیه‌های المپیک دوومیدانی چیست گفت: حدود ۴ سهمیه المپیک در حالت ایده آل مد نظر ما است.

انتهای پیام/

 

نشست خبری فدراسیون دوومیدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار