از زمان آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، نامزد‌ها و کمپین‌های وابسته به حزب جمهوری‌خواه بیش از ۴ میلیون دلار در املاک او هزینه کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، از زمان ورود دونالد ترامپ به کاخ‌سفید در سال ۲۰۱۷ نامزد‌های حزب جمهوری‌خواه و کمیته‌های انتخاباتی بیش از ۴ میلیون دلار را در املاک، هتل‌ها و زمین‌های گلف ترامپ هزینه کرده‌اند.

هزینه ۴ میلیون دلار جمهروی‌خواهان در املاک ترامپ

بررسی پرونده‌های ثبت شده در کمیسیون انتخابات فدرال در دو سال گذشته حاکی از آن است که بیش از ۳۰ تن از اعضای کنگره به جمع آوری کمک مالی در املاک متعلق به ترامپ پرداخته یا در این املاک اقامت داشتند. بیش از یک چهارم هزینه صرف شده مربوط به کمپین انتخاباتی ترامپ است که در زمان انتخابات نزدیک به ۱.۵ میلیون دلار از طریق هزینه‌های مربوط به اجاره و نیز برگزاری مراسم جمع‌آوری کمک مالی درآمدزایی داشته است.  همچنین کمیته ملی جمهوری خواهان بیش از ۱.۱ میلیون دلار را در املاک متعلق به رئیس جمهور آمریکا در شهر‌های واشنگتن و فلوریدا هزینه کرده است.

دادستان‌های کل مریلند و واشنگتن از دولت فدرال آمریکا به اتهام نقض موارد قانونی مرتبط با درآمد رئیس جمهور شکایت کردند. شکایت دادستان‌های کل آمریکا به درآمد‌های ناشی از دریافتی‌های هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن مربوط می‌شود. اگرچه در قانون اساسی آمریکا هیچ ماده قانونی در خصوص ممنوعیت یک کمپین از صرف هزینه در شرکتی به نفع یک نامزد انتخاباتی وجود ندارد با این حال گروه‌های فعال می‌گویند اختلاط میان سیاست و کسب و کار شرایط تحریک آمیزی را ایجاد می‌کند. بنابر گزارش هیل، کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و کمیته ملی جمهوری خواهان اعلام کردند در این باره مرتکب خطا نشده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار