هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آن‌ها را بازگو می‌کنیم.

ازتاسیس مجمع پیشگامان اقتصاد دیجیتال تا تدوین فهرست دارو‌هایی که ارزبری یالایی دارندبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

اکوسیستم توانمند صنعت داروسازی ایران

سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از چند داروی ضد سرطان که صبح امروز در استان البرز برگزار شد، گفت: برنامه مفصلی برای تولید مواد اولیه دارویی داریم و ما اکوسیستمی که ما در تولید دارو داریم بسیار توانمند است و ۶ ماهه یا یک ساله محصول مورد نظر را تولید می کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به تحریم دارویی اشاره کرد و گفت: شرایط فعلی ‌ تحریم کمک کرده است که محصولات تحریمی را مدنظر قرار دهیم و یکی از پروژه های اصلی معاونت علمی ریاست جمهوری داروست.

تدوین فهرست تولید دارو‌هایی که بیشترین ارزبری را دارند

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه رونمایی از چهار دارو در شهرک صنعتی اشتهارد و نظرآباد استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از پایه‌های اصلی کار معاونت علمی در سال ۹۸ اقلام تحریمی همه صنایع است، اما می‌توانم بگویم که بیش از ۴۰ درصد فعالیت معاونت علمی در حوزه تولید دارو و مواد اولیه دارویی است.

وی ادامه داد: لیستی در سازمان غذا و دارو از مواد اولیه و داروهایی که بیشترین میزان واردات را دارند تهیه شده و قرار است به کمک شرکت‌های دانش بنیان این داروها را تولید و وارد بازار کنیم.

تاسیس شتاب دهنده‌ها را دنبال می‌کنیم

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از ٢ واکسن که در نظرآباد استان البرز انجام شد، اظهار کرد: آنچه از ما به یادگار می‌ماند نسل جدید کار آفرینان است و نمونه آن را امروز مشاهده کردیم، ٢٠٠ دکتری خروجی شتاب دهنده امروز هستند، اگر می‌خواستیم این افراد استخدام کنیم باید ملی هزینه می‌کردیم و که در ان صورت نوآوری هم نداشتند.

فعالیت ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه زیستی

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری درباره تولید تجهیزات زیست‌فناوری مرتبط با تولید دارو در کشور، تصریح کرد: برای تولید محصولات و دارو‌های زیستی نیاز به تجهیزات زیادی داریم که پس از برجام نه تنها این تجهیزات همچنان در فهرست تحریم‌های آمریکا باقی ماند؛ بلکه پس از خروج این کشور از برجام، روند تامین تجهیزات سخت‌تر هم شد.

پرداخت ۸۰ درصد از قرارداد فروش تولیدات دانش‌بنیان به متقاضیان

مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی برای حمایت از تولید کنندگان مواد و قطعات و کالا‌های مصرفی دانش بنیان و کمک به تامین نقدینگی خریداران این نوع محصولات و توسعه بازار کالا‌های دانش بنیان، سازو کاری را فراهم کرده است که بخش عمده هزینه خرید متقاضیان این محصولات به حساب شرکت‌های دانش بنیان واریز و به صورت اقساطی از خریداران دریافت می‌شود.

این تسهیلات به محصولات دانش بنیانی که لیزینگ پذیر نیستند و ماهیت مصرفی دارند تعلق می‌گیرد و تا سقف ۸۰ درصد قرارداد فروش محصول به متقاضیان در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود.

مجمع پیشگامان اقتصاد دیجیتال، بازوی اجرایی معاونت علمی

مهدی محمدی دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره همکاری معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: می‌خواهیم بخشی از منابع سرمایه گذاری در حوزه‌های اقتصاد دیجیتال را از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق‌های خطرپذیر اختصاص دهیم.

وی با اشاره به مجمع پیشگامان اقتصاد دیجیتال اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال جمع آوری گروهی از شرکت‌ها و استارت آپ‌های اقتصاد دیجیتال در مجمعی به عنوان مجمع پیشگامان اقتصاد دیجیتال هستیم. به دنبال این هستیم تا برخی از فعالیت‌های خود را به کمک این مجموعه پیش ببریم و چندین صندوق تخصصی را با مشارکت این گروه ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.