یک متخصص عصب شناسی در خصوص دانش آموزانی که دچار مشکلات غلط نویسی در املا هستند، توضیحاتی ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ پریزاد اقبالی - نیما گنجی، متخصص عصب شناسی با حضور در برنامه طبیب با اشاره به غلط نویسی دانش آموزان در دیکته گفت: «برخی از دانش آموزان در توجه کردن برای آموزش هیچ مشکلی ندارند؛ اما در نوشتن مانند املا دچار مشکل می‌شوند که یکی از اختلالات آموزشی در دانش آموزان به شمار می‌آید. برای مثال این دانش آموزان در دروس ریاضی و محاسبات بسیار باهوش و زرنگ عمل می‌کنند؛ اما در مسئله دیکته نویسی همیشه ضعیف هستند. تکلیف زیاد، مقایسه کردن با دیگر دانش آموزان، تحقیر کردن یا حتی مقصر دانستن والدین در امر یادگیری دانش آموزان از عوامل آسیب روحی این دسته از دانش آموزان است.»

اختلال دیکته نویسی یکی از اختلالات نوشتاری است که با ناتوانی در نوشتن صحیح و اشتباهات مکرر در املای کلمات همراه است. افراد مبتلا به این اختلال، در نوشته‌های خود بیشتر از افراد هم‌سن و سال خود دارای غلط املایی هستند. این اختلال به‌عنوان یک مشکل نوشتاری در دسته اختلالات یادگیری قرار می‌گیرد.

جزئیات بیشتر را در فیلم زیر مشاهده کنید: 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار