رزمایش مشترک ۶ روزه دریایی روسیه و چین که در گوانگدائو در استان شرقی شاندونگ برگزار شده بود، روز یکشنبه به پایان رسید.

پایان رزمایش مشترک دریایی روسیه و چینبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، رزمایش مشترک ۶ روزه دریایی روسیه و چین که در گوانگدائو در استان شرقی شاندونگ برگزار شده بود، روز یکشنبه به پایان رسید.

این رزمایش که با هدف دفاع عملیاتی مشترک با نام دریای مشترک-۲۰۱۹ برگزار شده بود، شامل تمرین‌های دفاعی مشترک، تمرین‌های زیردریایی، تمرین مشترک نجات زیردریایی و دیگر رزمایش‌های عملیاتی می‌شد.

رقابت‌هایی نیز از جمله تیراندازی، تک تیراندازی، اسب دوانی و دیگر تمرین‌های ورزشی و فرهنگی نیز در حاشیه این رزمایش برگزار شد.

۲ زیر دریایی، ۱۳ کشتی و نیز هواپیما‌های بال ثابت، بالگرد و تفنگداران دریایی در این رزمایش شرکت کرده بودند.

پایان رزمایش نظامی با سخنرانی فرماندهان چینی و روس برای نیرو‌های شرکت کننده همراه بود. در این رزمایش، نیرو‌های عمل کننده به اهداف تعیین شده دست یافتند و معیار‌های جدیدی نیز برای نیرو‌های عمل کننده با گرایش رزمی در این رزمایش مشترک به دست آمد.

کیو ینپنگ (Qiu Yanpeng) رئیس اجرایی این رزمایش از نیرو‌های چینی و معاون نیروی دریایی چین در این خصوص گفت: «هر چند رزمایش در مدت زمانی کوتاه برگزار شد، ولی نتیجه بخش بود و اهمیتی بسیار زیاد داشت.»

این نخستین باری بود که نیرو‌ها اقدام به نجات زیردریایی‌های طرف مقابل می‌کردند و هواپیما‌های مستقر در ناو هواپیما بر در این رزمایش شرکت کردند. همچنین نخستین بار از تسلیحات موشکی نیز در این رزمایش استفاده شد.

الکساندر ویتکو (Alexander Vitko) , مدیر روس رزمایش و معاون نیروی دریایی روسیه نیز این موفقیت را به نیرو‌های عمل کننده تبریک گفت و اعلام کرد برخی تمرین‌های اضافه شده نشان از اعتماد دو طرف و درک بین نیرو‌های دریایی دو کشور داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار