انتخابات هئیت هندبال کرمانشاه در حالی برگزار شد که هنوز وضعیت رئیس آن مشخص نیست.

 به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون هندبال که به تازگی با رئیس جدید آغاز به کار کرده است با حواشی زیاد و عجیبی رو به روست. علیرضا پاکدل در مجمع انتخاباتی پیش از عید نوروز انتخاب شد و به گفته خودش به طور رسمی از پس از تعطیلات سال نو فعالیتش را آغاز کرد.

او در همین مدت کوتاه حضورش اقداماتی فنی از جمله اعزام نکردن تیم ملی نوجوانان دختر به رقابت‌های قهرمانی آسیا، انتخاب اعضای کمیته فنی فدارسیون هندبال، انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان هندبال و ... داشته است که در نوع خود جالب توجه بوده است، اما به تازگی اتفاقی افتاده است که کمتر شاهد آن در ورزش کشورمان هستیم. شاید این اتفاق یکی از منحصر به فرد‌ترین آن‌ها باشد.

مجمع انتخاباتی هیئت استان کرمانشاه تقریبا هفته گذشته برگزار شد و  علیرضا عزتی و سجاد اعظم به عنوان دو رقیب اصلی این انتخابات هر کدام به ترتیب با ۹ و ۸ رای دریافتی به کار خود در این انتخابات پایان دادند، اما ظاهرا رئیس فدراسیون هندبال که در این جلسه حاضر بود  انتخابات را به دور دوم کشاند!

ظاهرا علیرضا پاکدل قانون نصف + یک رای را رعایت نکرده است و در حالی که انتظار می‌رفت تا فردی که در این انتخابات ۹ رای آورده است با توجه به ۱۷ رای موجود در صندوق برنده انتخابات باشد، اما این گونه نشد و در دور دوم هم، این اتفاق بازهم تکرار شد تا انتخابات به زمان دیگری موکول شود.

همین کافی بود تا حواشی زیادی ایجاد شوند  و حتی شنیده شده است که ماجرا به وزارت ورزش و جوانان و حتی داور زنی هم کشیده شده است. با این حال رئیس فدراسیون هندبال در گفت و گویی که داشته است  و در صفحه اینستاگرامی فدراسیون هم منتشر شده است عنوان داشته است:

"مجمع انتخابی استان کرمانشاه روز پنجنشبه هفته گذشته برگزار شد و با توجه به اینکه ۲ کاندیدا برای رای گیری حضور داشتند و اعضای مجمع ۱۷ نفر بودند به هر شکل انتخابات برگزار شد که در ادامه عزتی ۹ رای و اعظم ۸ رای کسب کردند و با توجه به اینکه قانون اشاره‌ای داشته به اینکه نصف تعداد اعضای مجمع به علاوه یک رای برنده را مشخص می‌کند، یک ابهام برای اعضای مجمع به وجود آمده بود و همچنین برای اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه که مدیرکل و معاون حوزه ورزش این اداره نیز در جلسه حضور داشتند و بنده نیز در این جلسه حضور داشتم.

پس از آن در جلسه و در حضور مدیرکل محترم استان مراتب را بصورت تلفنی با مسئول محترم امور مجامع وزارت ورزش مطرح کرده و مسئله را با وی در میان گذاشته و شرایط را خدمت وی توضیح دادیم و او نیز بیان داشت که باید ۱۷ را بر ۲ تقسیم کنیم که به عدد ۸/۵ می‌رسیم و آن را به سمت عدد بالا‌تر که ۹ می‌شود گرد کنیم و سپس به علاوه یک می‌کنیم که می‌شود ۱۰ رای و تا زمانی که یکی از کاندیدا به عدد ۱۰ نرسد برنده مشخص نخواهد شد و لذا ما برای دومین مرتبه نیز رای گیری را انجام داده که مجددا نیز تعداد رای دو کاندیدا همانند تعداد دور اول ۹ و ۸ رای بود و صورت جلسه انجام شد و قطعا انتخابات هیئت هندبال استان کرمانشاه برخلاف صحبت‌هایی که برخی می‌کنند ابطال نشده و مراتب صورت جلسه شده است.

بعد از آن با بررسی‌هایی که انجام دادیم و باز خوانی مجدد آیین نامه مجامع مشخصا فرمولی که آنجا اعلام گردیده، تناقض میلیمتری داشته و با صحبت‌هایی که با وزارت ورزش و جوانان داشته ایم مراتب را مکتوب به وزارت ورزش و جوانان و امور مجامع اعلام می‌کنیم تا بدین ترتیب قطعا حق کسی ضایع نگردد.

صورت جلسه مجمع نیز موجود است و تحت هیچ شرایطی انتخابات استان کرمانشاه ابطال نشده و هر چیز که در آیین نامه و قانون آمده است اجرایی خواهد شد و ما از آن تابعیت می‌کنیم و رئیس هیئت هندبال استان کرمانشاه بر اساس همان قوانین انتخاب می‌شود."

این اتفاقات در حالی افتاده است که مسائل مختلفی درباره حتی آگاه نبودن رئیس جدید به قوانین وجود داشته است و برخی انتقادات تندی را در این رابطه وارد داشتند، معتقد بودند که نباید چنین اتفاقی می‌افتاده است.

مسعود زهرابی ملی پوش سابق هندبال کشورمان در همین خصوص گفت: با توجه به شنیده‌ها درباره انتخابات هیئت کرمانشاه، عزتی که از کارشناسان و بازیکنان قدیم این رشته بوده است ۹ رای آورده است که به او تبریک می‌گویم، اما با این وجود وضعیت انتخابات نا مشخص است و یک اتفاق نادر افتاده است، من به شخصه از علیرضا پاکدل انتظار داشتم تا بیشتر با آئین نامه‌ها آشنا باشد البته با مشغله کاری فدراسیون و تجربه کمی که او در این سمت دارد ممکن است این اتفاقات رخ دهد، اما به هر حال نباید فراموش کرد که پاکدل چند سال رئیس هیئت هندبال بوده است می‌تواند این اتفاق غیر قابل قبول باشد.

به هرصورت آن طور که مشخص است هنوز وضعیت رئیس این هیئت معلوم نشده است و انتظار می‌رود که تا چندی دیگر مشخص شود.


بیشتر بخوانید:

برگزاری مجمع عمومی سالانه فدراسیون هندبال

نخستین قضاوت کوبل داوری هندبال بانوان در مسابقات شرق و جنوب شرق آسیا


انتهای پیام/

حواشی جالب در رشته هندبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار