کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران در فلسطین با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی به سرکوب روزنامه‌نگاران فلسطینی ادامه می‌دهد تاکید کرد هم اکنون ۲۲ روزنامه‌نگار فلسطینی در بند این رژیم هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه «القدس العربی»، کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران در فلسطین همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات در گزارشی با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی به سرکوب روزنامه‌نگاران فلسطینی ادامه می‌دهد تاکید کرد که هم اکنون ۲۲ روزنامه‌نگار فلسطینی در بند این رژیم هستند.

کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران در فلسطین افزود ۷ روزنامه‌نگار فلسطینی با احکام صادره در زندان هستند و ۴ روزنامه‌نگار دیگر نیز در بازداشت اداری به سر می‌برند و ۱۱ تن دیگر نیز در بازداشت هستند.

در بیانیه کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران آمده است که روزنامه‌نگاران، عکاسان، ناشران و خبرنگاران تحت فشار‌های مختلفی قرار دارند و رژیم صهیونیستی از فعالیت آن‌ها در پوشش اخبار جلوگیری می‌کند.

بر اساس این گزارش از آغاز تظاهرات بازگشت در مرز غزه و سرزمین‌های اشغالی از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) تا کنون، ۳۴۰ خبرنگار و روزنامه‌نگار زخمی شدند.

پیش‌تر نیز کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران طی گزارشی اعلام کرده بود که نظامیان صهیونیست از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۱۵۰ روزنامه‌نگار و خبرنگار را در اراضی فلسطینی هدف قرار دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار