آمریکا به کاهش سطح همکاری اطلاعاتی با کشور‌هایی که برای ایجاد نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه، با شرکت چینی هواوی همکاری می‌کنند، تهدید کرد.

آمریکا «هواوی» را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، آمریکا با تاکید بر وجود روابط گسترده بین شرکت هوآوی و دولت چین، اعلام کرد این شرکت به منزله تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شود.

آمریکا به کاهش سطح همکاری اطلاعاتی با کشور‌هایی که برای ایجاد نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه، با شرکت چینی هواوی همکاری می‌کنند، تهدید کرد. این در حالی است که دستگاه‌های امنیتی آمریکایی استفاده از خدمات این شرکت را برای توسعه این شبکه ها، خطری برای امنیت ملی آمریکا دانستند.

اسماء المنصوری، گزارشگر این شبکه گزارش داد: آمریکا به متحدان خود در زمینه همکاری با شرکت چینی هواوی، برای ایجاد نسل پنجم شبکه گوشی‌های همراه هشدار داد.

واشنگتن اعلام کرد همکاری با این شرکت چینی، بر تبادل اطلاعات با متحدان آن تاثیر می‌گذارد. جدیدترین اعمال فشار آمریکا در حالی صورت گرفت که تصمیم انگلیس مبنی بر صدور مجوز برای شرکت هواوی به منظور ایجاد نسل پنجم شبکه تلفن همراه درز کرد.

آمریکا ادعا کرد هواوی که روابط گسترده‌ای با دولت چین دارد؛ ممکن است در زمینه جمع‌آوری اطلاعات درباره شهروندان، سازمان‌ها و دولت‌های غربی، به پکن کمک کند. از این رو، واشنگتن تصمیم گرفت هواوی را به منزله تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا بداند و مانع از آن شد که برای دستیابی به قرارداد‌های دولتی آمریکا رقابت کند.

از سوی دیگر، این شرکت از دولت آمریکا به علت تحریم‌های واشنگتن علیه آن شکایت کرد و نگرانی‌های واشنگتن را بدون دلیل و شاهد دانست.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار