مردم محلی و سران قبایل دیرالزور اعتراضات خود را علیه حضور نیرو‌های کرد مورد حمایت آمریکا موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه افزایش داده و خواستار خروج هرچه سریعتر این نیرو‌ها از این استان هستند.

تشدید اعتراضات مردمی در دیرالزور علیه نیرو‌های دموکراتیک سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، مردم محلی و سران قبایل در استان دیرالزور اعتراضات خود را علیه حضور نیرو‌های کرد مورد حمایت آمریکا موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه افزایش داده و خواستار خروج هرچه سریعتر این نیرو‌ها از این استان نفت خیز هستند.

اعتراضات مردمی علیه نیرو‌های دموکراتیک سوریه (SDF) از ۵ روز پیش شروع شده است و در شهر‌های البصیره و شوهیل واقع در شرق رود فرات تا به امروز ادامه داشته است.

معترضان در طول مسیر بزرگراه دیرالزور تا حسکه که مسیر عبوری تانکر‌های نفتی است با آتش زدن لاستیک‌های ماشین اعتراضات خود را به کنترل این مناطق توسط نیرو‌های کرد نشان می‌دهند.

دیرالزور اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی از کنترل تروریست‌های داعش خارج شد و تحت کنترل نیرو‌های شبه نظامی مورد حمایت ائتلاف آمریکا قرار گرفت.

در روستای «الضمان» روی پلاکارد‌ها و بنر‌های معترضان نوشته شده است: «نفت ما را به کجا میبرید؟» و «ما از امروز اجازه نخواهیم داد ثروت ما را به خارج از شهر ما منتقل کنید.»

سران قبایل می‌گویند که خروج تانکر‌های نفتی از میدان نفتی العمر که با مباشرت برخی افراد محلی انجام می‌شود خشم مردم منطقه را برانگیخته است.

معترضان در شهر «الحسین» خواستار پایان اشغالگری کرد‌ها در منطقه هستند.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- هم روز جمعه با انتشار یک فایل ویدئویی گزارش داد که روز پنج شنبه تظاهراتی در روستای «الضمان» در بخش شرقی دیرالزور برگزار شده است.

دیدبان اعلام کرد که این تظاهرات در اعتراض به کشتار غیرنظامیانی بود که پنجشنبه هفته جاری در روستای «ماشخ» به دست نیرو‌های ائتلاف آمریکا و عناصر SDF کشته شدند.

به گزارش دیدبان، البصیره پنجشنبه هفته جاری شاهد تظاهرات گسترده‌ای در مخالفت با نیرو‌های دموکراتیک بوده است. تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی با عنوان «الیوم تظاهرة.. غداً انتفاضة» (امروز تظاهرات... فردا انتفاضه) و «لا للاحتلال الکردی» (نه به اشغالگر کُردها) شعار‌هایی را در محکومیت اقدامات این نیرو‌ها سر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
مردم سوریه غافل از این هستند که اینها به ظاهر لباس کردهای دموکراتیک سوریه را پوشیده اند در اصل اینان همان یگان مخوف سنتکام آمریکا هستند که گرگهائی در لباس بره خودشان را نشان میدهند باید ریشه سنتکام آمریکا در سوریه خشک شود والا قبائل اصیل و عشایر اصیل سوریه هیچ مشکلی با هم ندارند البته اگر تفرقه پراکنی های آمریکا بگذارد که مردم سوریه وحدتشان را حفظ کنند...........
آخرین اخبار