بنا به گزارش نشریه ساندی تلگراف، منابع اطلاعاتی احتمال دادند پس از بمب‌گذاری‌های اخیر در سریلانکا، گروه تروریستی داعش ممکن است حملات مشابهی را در آسیا و آفریقا انجام دهد.

ساندی تلگراف: داعش احتمالا حملات مشابه سریلانکا را در آسیا و آفریقا صورت دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نشریه ساندی تلگراف به نقل از منابع اطلاعاتی گزارش داد گروه تروریستی داعش ممکن است حملاتی مشابه بمب گذاری‌های سریلانکا در آسیا و آفریقا صورت دهد.

ساندی تلگراف در گزارش خود آورده است فروپاشی گروه تروریستی داعش راه را برای انجام حملات مشابه بمب گذاری‌های هفته پیش در سریلانکا در سراسر دنیا بویژه در جنوب آسیا و شرق آفریقا همواره کرده است. مقامات اطلاعاتی ابراز نگرانی کردند که اعضای داعش، که ماه گذشته از شرق سوریه بیرون رانده شدند، اکنون آزادی عمل لازم برای اجرای حملات تروریستی را در اقامتگاه‌های تفریحی در مناطق مختلف دارند.

در گزارش دیلی تلگراف آمده قابل درک است که هند، مولداوی و مناطقی در کنیا و تانزانیا از جمله مهمترین اهداف قابل توجه گروه داعش هستند. 

گفته می‌شود بمب گذاری‌های اخیر در سریلانکا به اعضای گروه داعش در عراق و سوریه مربوط می‌شود. گروه تروریستی داعش امروز با انتشار بیانیه‌ای در سایت اعماق–وابسته به این گروه تروریستی--مسئولیت سه حمله انتحاری در شهر کالمونای در شرق سریلانکا را برعهده گرفت. بر این اساس، سه عنصر گروه تروریستی داعش نخستین ساعات روز شنبه پس از یک ساعت درگیری با پلیس خود را در شهر کالمونای منفجر کردند. خبرگزاری اعماق نیز در بخشی از بیانیه خود آورده است سه تن از اعضای این گروه تروریستی روز شنبه در یک عملیات انتحاری کشته شدند. این حملات انتحاری چند روز پس از هشت بمب گذاری مرگبار روز یکشنبه عید پاک در سریلانکا رخ داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار