مدیر ارشد پروژه‌های توسعه صنعتی سازمان یونیدو اقتصاد خلاق را حلال مشکلات در زمینه صادرات و دسترسی به بازار‌های بین المللی و کار آفرینی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مارلن باکالی در جلسه دستاورد‌های برنامه توسعه کسب وکار و اشتغال پایدار با حضور مارلن باکالی نماینده ارشد یونیدو در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار داشت: خانه خلاق باعت ایجاد خلاقیت در کار، دانشگاه، انجیو‌های مختلف می‌شود که به وسیله آن می‌توان حرفه‌های سنتی را به روز و صادرات را افزایش داد.

وی ضمن بیان اینکه کردستان یکی استان امن ایران است اظهار داشت: توریسم وامنیت به همدیگر پیوند خورده و باید بعد از تعیین استراتژی‌ها خود سالیان متمادی آن را اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه باید یک رهیافت خلاقی در کل استان‌های ایران برنامه ریزی شود افزود: اقتصاد مقاومتی که کشور ایران دنبال می‌کند باید این رهیافت و خلاقیت را در خود بگنجاند.

باکالی آموزش‌ها را براساس نیاز‌های خاص آن رشته دو طرفه عنوان کرد و درادامه تاکید کرد: اتصال رسته‌ها باید به هم دیگرو به بازار‌های بین المللی باشد تا به صنعت توریسم کمک کند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: کردستان به دلایلی از جمله اقلیم متفاوت با سایر استان ها، طبیعت زیبا، فرهنگ قومی کرد، وجود منابع آبی زیاد، مرز مشترک با عراق و وجود جوانان خلاق به عنوان پایلوت طرح تکاپو انتخاب شده است.

حسن فیروزی اضافه کرد: طرح توسعه کسب و کار‌ها در استان به دلیل مزیت‌های آی تی، گردشگری، زنبورداری، تولید محصولات ارگانیک کشاورزی است که برای توسعه این کسب و کار‌ها حضورسازمان یونیدو بسیارحائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه انتظار ما از سازمان یونیدو کمک به برقراری ارتباط بین ما و بازار‌های جهانی است خاطر نشان کرد: سازمان یونیدو تجارب بسیار خوبی از توسعه این کسب و کار‌ها در نقاط مختلف دنیا دارد که انتظار داریم این تجارب را با ما نیز مبادله کنید.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان مدیران استانی را علاقه‌مند به توسعه کسب و کار‌های اشستان دانست و در ادامه گفت: آماده همکاری‌ها با سازمان یونیدو هستیم و انتظارداریم آموزش‌ها با کمک و معرفی اساتید این سازمان برای کردستان در نظر گرفته شود.

فیروزی در ادامه افزود: نهاد سازی در حوزه‌های مختلف و همکاری افراد خلاق و خوش فکر از موفقیت‌های چهارسال اخیر بوده که ارزش افزوده و توسعه کسب و کار‌ها را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها و خلاقیت‌ها در حوزه آی تی روز به روز بیشتر و تولیدات جدید تری ایجاد می‌شود تاکید کرد:اگرسازمان یونیدو به صورت جدی‌تر وارد شود شتاب فعالیت‌های ما نیز بیشترخواهد شد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با اشاره به اینکه وعده ما ایجاد ۵ هزارشغل به کمک سازمان یونیدو بوده است در ادامه افزود: این وعده بر اساس ظرفیت‌های موجود و محاسبات دقیق بوده است.

فیروزی یاد آورشد: خانه مشیر دیوان را به خانه خلاق صنایع دستی تبدیل خواهیم کرد، زیرا که این مکان کم نظیر ظرفیت ایجاد شغل و ارزش افزوده را خواهد داشت.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با بیان اینکه نهاد‌های بین المللی و سازماند یونیدو بسیار مورد احترام ما هستند گفت: سازمان ملل متحد رکن مهم برای صلح و امنیت بین المللی است که سازمان یونیدو یکی از بازو‌های ارزشمند و سفیران توسعه و صلح و امنیت است و ما نیز ملتی خواهان صلح و امنیت هستیم.

فیروزی تصریح کرد: ما از کردستان به عنوان یک پایلوت مهم استفاده خواهیم کرد و با کمک شما به گوش جهانیان خواهیم رساند.

انتهای پیام/ع

ایجاد 5 هزار شغل جدید به کمک یونیدو

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.