مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: سال گذشته ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی در قالب ۷۴ طرح به متقاضیان این بخش در شهر‌های مختلف استان پرداخت شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فردین سعیدی گفت: پرداخت این میزان تسهیلات موجب ایجاد و تثبیت شغل برای ۹۸ نفر در بخش‌های مرتبط با فناوری اطلاعات شد.

وی با بیان اینکه پارسال در بخش تقویت زیست بوم کسب و کار برای ۱۲۳ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد، افزود: برگزاری ۵۱ رویداد کارآفرینانه با حضور بیش از چهار هزار نفر از جمله اقدامات سال گذشته حوزه ارتباطات بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با اشاره به اینکه پارسال ۹ نهاد توسعه کسب و کار در استان از محل اعتبارات وزارتخانه تاسیس شد، اضافه کرد: همچنین ۷۹ دوره آموزشی مهارتی مرتبط با نیاز بازار برگزار و بیش از ۴۹ هزار نفر ساعت آموزش داده شد.

وی با بیان اینکه پارسال ۲۲ دکل ارتباطی در استان احداث شد، گفت: قرار است در مجموع ۸۰ دکل طراحی شده به منظور تامین اینترنت پرسرعت بی سیم در ۸۸ روستای استان نصب و راه اندازی شود.

سعیدی به نصب و راه اندازی ۱۷ دستگاه ATM در روستا‌های استان در سال ۹۷ اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون ۶۰ درصد عملیات ساختمانی پروژه احداث ICT استان انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان طراحی پروژه احداث فیبر نوری روستایی در پنج مسیر روستایی استان با هدف تامین پهنای باند در روستا‌های این مسیر‌ها را از جمله اقدامات این اداره کل در سال ۹۷ اعلام کرد.

انتهای پیام/م

احداث ۲۲ دکل ارتباطی در استان کردستان

 

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.