شورای نظامی انتقالی سودان تصمیماتی را در مورد ساختار دولت از جمله برکناری چهار سفیر و دو کنسول سودان در خارج از این کشور اتخاذ کرد.

شورای نظامی سودان چهار سفیر و دو کنسول را برکنار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، شورای نظامی انتقالی سودان روز دوشنبه تصمیماتی در مورد ساختار دولت از جمله برکناری چهار سفیر و دو کنسول سودان در خارج از این کشور اتخاذ کرد.

شورای نظامی انتقالی سودان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد طبق این تصمیم سفرای این کشور در زیمبابوه، اتیوپی، تایلند و رواندا و همچنین سر کنسول سودان در ایالت میامی آمریکا و اسوان در جنوب مصر برکنار شدند.

شورای نظامی همچنین ژنرال ابراهیم القادر، مدیر اجرایی هواپیمایی ریاست جمهوری را برکنار کرد. این شورا در همین بیانه دستور بازنگری در روند معاملات ارزی بانک مرکزی سودان را نیز صادر کرد.

عمر البشیر، رئیس جمهور سابق سودان یازدهم آوریل پس از سه دهه ریاست جمهوری با تصمیم ارتش از قدرت برکنار شد. این برکناری در پی اعتراضات مردمی صورت گرفت که از اواخر سال گذشته آغاز شده بود. ارتش سودان یک شورای نظامی انتقالی تشکیل داد که به مدت دو سال اداره کشور را بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار