معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان بوشهر گفت: یک سوم جمعیت این استان جوان هستند و بوشهر جزء چهار استان جوان کشور به شمار می‌رود.

استان بوشهر جزء چهار استان جوان کشور استحسین دهجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با تبریک سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، افزود: مهمترین دغدغه جوانان استان بوشهر مانند دیگر نقاط کشور اشتغال است؛ جوانان با مراجعه به ما می‌گویند طرح‌هایی برای کارآفرینی دارند، اما سنگ اندازی‌های اداره‌ها که مسیرشان را برای ایجاد اشتغال ناهموار می‌کند، باعث می‌شود از کارآفرینی پشیمان شوند.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در فعال کردن خانه جوان در کشور پیشتاز است، بیان کرد: اکنون یازده شهر استان دارای خانه جوان هستند که جوانان علاقه‌مند برای برگزاری برنامه‌ها، نشست‌ها و کلاس‌های خود از آن رایگان استفاده می‌کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان بوشهر، پیگیری مطالبات جوانان، ساماندهی اوقات فراغت، پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و برگزاری کلاس‌های پیش از ازدواج را از جمله فعالیت‌های این معاونت عنوان کرد و ادامه داد: توان ما برای پرداخت تسهیلات اشتغال زایی محدود است و بر همین اساس پارسال ۱۵ میلیارد ریال وام به متقاضیان دادیم.

دهجان افزایش سازمان‌های مردم نهاد را یکی از کار‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر دانست و گفت: اکنون ۴۰ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان در استان بوشهر فعالیت می‌کنند که اعضای آن‌ها ۱۸ تا ۲۹ ساله هستند.

وی با اشاره به اینکه استاندار ریاست ستاد ساماندهی امور جوانان را بر عهده دارد، بیان کرد: از این فرصت می‌توان برای تصویب برنامه‌هایی که مورد نظر جوانان است بهره برد چنان که در یکی -دو سال اخیر این اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/ک

فعالیت  ۴۰ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان در استان بوشهر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.