نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: میزان بیکاری در این استان ۱۲ درصد است و بیشتر مراجعه‌ها به مسئولان برای تامین شغل است که این شرایط زیبنده استان بوشهر نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به سفر هفته آینده رئیس جمهور به این استان، افزود: بیشتر مردم مشکل شغل دارند و باید به این استان توجه ویژه شود.

وی بیان کرد: پیش از این تصویب شده که دست‌کم ۵۰ درصد استخدامی‌ها در صنایع نفت مستقر در استان بوشهر باید از جوانان این استان باشد و مسئولان باید برای تحقق این مصوبه که خود تصویب کرده اند، بکوشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حل مشکل گرانی، رکود و تورم را از خواسته‌های مردم عنوان کرد و گفت: در آستانه سال نو هستیم وبسیاری از خانواده‌ها در تامین هزینه‌های خود مشکل دارند که مسئولان و مردم باید همکاری کنند تا مشکلشان حل شود.

آیت الله صفایی بوشهری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران، تامین اعتبار برای حل مشکل آب استان و تسریع در روند ساخت راه آهن تاکیدکرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، اقتدار یک نظام را وابسته به درجه دانش و فناوری و تولید محصولات دانش بنیان عنوان کرد و گفت: اگر یک کشور در زمینه علم و دانش رشد داشته باشد، تحریم دیگر معنایی ندارد و از سویی استقلال سیاسی آن کشور حفظ می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تاکید کرد: اکنون در زمینه پیشرفت علمی رتبه اول را در منطقه داریم و در بسیاری از زمینه‌ها جزء ۱۰ کشور برتر جهان هستیم.

آیت الله صفایی بوشهری به بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: در این بیانیه هفت سرفصل اساسی برای آینده نظام بیان شده است که یکی از آن‌ها علم و پژوهش است.

وی همچنین با اشاره به سفر‌های نوروزی، از مسئولان خواست علاوه بر فراهم سازی امکانات رفاهی برای میزبانی از مسافران، به امور فرهنگی هم توجه کنند.

انتهای پیام/ک

بیشتر مردم مشکل شغل دارند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.