نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مطالب بسیار مهمی را مطرح کردند که باید برای تبیین آن‌ها کرسی‌های نظریه پردازی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر افزود: برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید نشست‌های تخصصی برگزار شود و با حضور چهره‌های فرهنگی، مسئولان و نخبگان بررسی‌های دقیق صورت گیرد.

وی بیان کرد: دانشگاه‌ها، مساجد و هیات‌های مذهبی باید این گفتمان را در جامعه نهادینه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر همچنین مساجد را مکانی مقدس برای برپایی آیین‌های سیاسی و عبادی و مرکز رشد و کمال انسان عنوان کرد و با اشاره به اهمیت فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، تصریح کرد: این کانون‌ها می‌توانند محیطی مناسب برای توانمندسازی جوانان فراهم می‌کنند و آینده نظام جمهوری اسلامی نیز به دست چنین جوانانی ساخته می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه انتصاب آیت الله سید ابراهیم رئیسی را به ریاست قوه قضائیه با توجه به جایگاه علمی و اجرایی وی مایه امیدواری دانست و گفت: مسائلی مانند عدالت محوری، حفظ کرامت مراجعان، پرهیز از اطاله دادرسی، احقاق حقوق محرومان، برخورد قاطع با مفسدان و تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در دستور کار قوه قضائیه باشد.

وی بیان کرد: امیدواریم آیت الله رئیسی همانگونه که در زمان تصدی مسئولیت آستان قدس رضوی، تحولی جدی ایجاد کرد، در قوه قضائیه نیز تحول جدی ایجاد کند تا مایه دلگرمی برای محرومان و همچنین زمینه خوف و ترس برای ظالمان باشد.

انتهای پیام/ک

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد محیطی مناسب برای توانمندسازی جوانان هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.