عضو کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای بنیانگذار ویکی‌لیکس را به افشای نظامی و امنیتی آمریکا متهم کرد و خواستار مجازات او شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت کمیته روابط خارجی سنا، سناتور باب منندز، عضو کمیته روابط خارجی سنا، درباره بازداشت جولیان آسانژ بنیانگذار ویکیلیکس، بیانیه‌ای صادر کرد.

او در بیانیه خود درباره دستگیری آسانژ اعلام کرد: «گرچه ممکن است جولین آسانژ وب‌گاه افشاگری ویکیلیکس را به عنوان تلاشی در جهت ارتقاء شفافیت راه‌اندازی کرده باشد، این پایگاه خبری از مدت‌ها پیش کار خود را به عنوان بستری بی‌طرف برای توزیع اطلاعات متوقف کرده است. سوءاستفاده آسانژ از این پلتفرم برای انتشار غیرقانونی هزاران راز نظامی و سند دیپلماتیک آمریکا، امنیت ملی ما را به خطر انداخته و باید با عقوبت آن روبرو شود.

همانطور که در سال‌های اخیر نیز آشکار شده است، ویکیلیکس با دخالت مستقیم در انتخابات و همه پرسی‌های دموکراتیک در سراسر جهان همچنان به نقش مخرب خود ادامه می‌دهد؛ نگران‌کننده‌ترین مورد آن همکاری ویکیلیکس با روسیه است به منظور دخالت مستقیم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ است.

مردم آمریکا باید همچنان توجه داشته باشند که سرویس اطلاعاتی آمریکا با درجه بالایی از اطمینان به این نتیجه رسیده است که ویکیلیکس به طور مستقیم با اطلاعات نظامی روسیه همکاری کرده است تا روند دموکراسی ما را تضعیف کند.

من، لنین مورنو، رئیس جمهور اکوادور را، به علت اینکه خواست جولین آسانژ جوابگوی سوء استفاده مکرر از پناهندگی باشد که اکوادور در سال ۲۰۱۲ به وی اعطا کرد، تحسین می‌کنم. همانطور که ما منتظر هستیم آقای آسانژ به آمریکا مسترد شود، امیدوارم که سیستم عدالتی ما او را برای جرایمش عقوبت کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار