دبیر یازدهمین جشنواره شعر انقلاب گفت: شاعران جوان امروز نه تنها اسیر سطحی نگری نشده‌اند، بلکه خود را جدا از تاریخ معاصر نمی‌بینند.

چهره هایی تازه در عرصه شعر معرفی خواهد شدمحمد مهدی سیار شاعر و دبیر یازدهمین جشنواره شعر انقلاب، در خصوص کیفیت آثار ارسالی به جشنواره در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: نکته ای که در  جشنواره شعر و داستان انقلاب داوران را هم عقیده کرد, سختی داوری بود. انتخاب از میان آثار  ارسالی بسیار سخت بود؛ زیرا کیفیت  آثار ارسالی بسیار خوب  و البته تفاوت و اختلاف نظر میان داوران هم زیاد بود. دریافت نمره بالا از داوران شناخته شده و سختگیر ما نشان دهنده کیفیت بالای آثار این دوره از جشنواره  است.

وی افزود: چهره های تازه ای به عرصه شعر معرفی خواهند شد. منظور چهره‌هایی است که هنوز کتاب چاپ نکرده ‌اند؛ ولی مجموعه شعری برای ما ارسال کردند که اگر کتاب آن را چاپ کنند، اثری ارزشمند و راهگشا خواهد بود.

سیار با اشاره به اینکه شاعران جوان امروز اسیر سطحی نگری و روزمرگی  نشده‌اند, بیان کرد:   نکته مشترک بین شاعران جوان این بود که آنها امروز خود را جدا از تاریخ معاصر و قرون اخیر نمی بینند. بدین معنا که امروز را در پیوستگی با گذشته و تاریخ ادراک می کنند و این نشان دهنده نگاه عمیق و تاریخی آنهاست. همچنین ایران را جدا از کلیت جامعه بشری و جغرافیای امروز نمی بینند و این نشان دهنده پیوستگی تاریخی و جغرافیایی در شعرها و نگاهی انسانی و متعالی است. البته اگر به لحاظ فرمی با تمرین, مطالعه و دقت بیشتر  همراه شود، قطعا در بخش شعر نو و شعر کلاسیک حرف های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، شاعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار