در چهارمین جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان بر ضرورت بسیج امکانات استان زنجان برای مقابله با سیل احتمالی تاکید شد.

بسیج امکانات استان برای مقابله با سیل احتمالیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،در این نشست نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان خدمت به مردم بویژه در ایام نوروز را مهمترین وظیفه مسئولان استان دانست و از آن‌ها خواست برای جلوگیری از حوادث ناشی از بارندگی جدی‌تر از همیشه پای کار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: بعد از پایان تعطیلات نوروزی باید تمهیدات مربوط به مقابله با این قبیل حوادث اندیشیده شده و در اسرع وقت انجام شود.

استاندار هم به لزوم اجرایی شدن مصوبات این ستاد تاکید کرد و گفت:: بحران شوخی بردار نیست و ضمن خودداری از فعالیت‌های سوری باید با مدیریت منابع و امکانات و بسیج امکانات بخش خصوصی از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کرد.

حقیقی افزود: ممکن است شدت بارندگی‌ها موجب شود در برخی مناطق زمین مقاومت کافی برای حتی قدم گذاشتن را هم نداشته باشد.

وی با تاکید بر انتقال خانواده‌ها از مسیر سیلاب و رودخانه‌ها و مناطقی که احساس خطر می‌شود افزود: این موضوع باید به سرعت انجام شود چراکه جان مردم مهمتر ین اولویت ماست.

استاندار از مردم خواست از سلفی گرفتن در کنار سد‌ها و سیلاب‌ها و رودخانه‌ها و چادر زدن و توقف در مسیر سیلاب‌ها خودداری کنند.

حقیقی همچنین با اعزام معاونان خود به شهرستان‌های ماهنشان، ایجرود، خدابنده و طارم و استقرار آنان در این شهرستان‌ها تا روز سه شنبه خواستار مدیریت میدانی مسئولان شد.

وی از مردم خواست به شایعات توجه نکنند و اطلاعات را از رادیو و تلویزیون دریافت کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان هم در این جلسه با اعلام ورود سامانه بارشی جدید به استان گفت:: پیش بینی می‌شود میزان بارش‌ها ۲۰ تا ۳۰ میلی متر و در برخی مناطق تا ۵۰ میلی متر هم برسد.

صرفی با اعلام اینکه این سامانه بارشی از فردا تا اواخر روز دوشنبه در استان فعال خواهد بود گفت: شدت بارندگی‌ها موجب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.
 
انتهای پیام/ن
 

چهارمین جلسه ستاد مدیریت بحران استان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.