در هشتمین جلسه ستاد خدمات سفر استان تمامی دستگاه هایخدمات رسان و ارگان‌های مربوطه برای پذیرایی از میهمانان و گردشگران نوروزی اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان زنجان برای پذیرایی از مسافران نوروزی به گزارش گروهاستان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجانحقیقی استاندار زنجان شامگاه دیروز در هشتمین جلسه ستاد خدمات سفر استان که با حضور جمعی از مسئولین استانی و دستگاه‌های خدمات رسان برگزار شد، با بیان این که دستگاه‌های مختلف استان به عنوان متولی ستاد خدمات سفر در سال جاری فعالیت می‌کنند، به اقدام دستگاه‌های مختلف نسبت به کشیک بندی نوروزی خود تاکید کرد.

وی افزود: باید بر اماکن بین راهی و همچنین عرضه کالا‌های اساسی در ایام پیش از نوروز و ایام تعطیلات نوروز نظارت‌های لازم صورت گیرد.

حقیقی با اشاره به این که شهر برای پذیرایی از میهمانان نوروزی باید آماده باشد گفت: شهرداری نسبت به پر کردن حفاری‌ها و آسفالت‌ریزی در مناطقی که پیش از این ایام حفاری شده اقدام کند.

استاندار زنجان به نقش رسانه در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و افزود: اطلاع رسانی به موقع و اقدامات پیشگیرانه توسط برخی از دستگاه‌های مربوطه می‌تواند در کاهش آسیب‌های این روز تاثیر گذار باشد.

رحمتی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هم با اشاره به این که گردشگران در سال گذشته به امنیت استان بیشترین رای را داده اند گفت: برپایی و اجرای برنامه نوروزگاه و غرفه عکاسی با لباس محلی، غرفه محصولات کشاورزی، سوغات شهرها، استقبال از اولین مسافران نوروزی با اهدای صنایع‌دستی، از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

وی در لحظه‌ی سال تحویل به اولین مسافرانی که وارد استان می‌شوند صنایع دستی زنجان به عنوان سوغاتی به این افراد هدیه داده می‌شود.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین جنتی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان از اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه و امام زادگان استان خبر داد و گفت: مساجدی که در محله‌های پر تردد شهر هستند به صورت ۲۴ ساعته در ایام نوروز باز خواهند بود.

علی اکبری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم از اجرای طرح پاکسازی حریم جاده‌ها و ورودی شهر در ۲۱ اسفند ماه اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۵ هزار و ۱۰۰ بلیط پیش فروش شده است و همچنین در بخش حمل و نقل مسافر نیز شاهد افزایش ۴ درصدی حمل و نقل مسافر طی سال‌جاری بوده ایم.

میرزایی رئیس کمیته خدمات امداد و نجات استان زنجان با بیان این که درایام نوروز هلال احمر با ۱۸ پایگاه ثابت و سیار آماده پاسخگویی خواهد بود از فعالیت یک فروند بالگرد امداد و نجات هلال احمر در طرح نوروزی خبر داد.

سرهنگ خسروانی معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همگفت: طرح‌های ویژه انتظامی برای روز‌های چهارشنبه آخر سال، ایام عید و روز طبیعت اعلام و آماده اجرا است.

معصومی شهردار زنجان هم در پایان خاطر نشان کرد: یک اتوبوس گردشگری برای نخستین بار در استان در ایام نوروز به مسافران و گردشگران خدمات رسانی خواهد کرد.

وی گفت: از ظرفیت فعالیت ۵۰۰ نفر از پاکبانان و سبزبان‌ها برای خانه تکانی شهر قبل از عید استفاده خواهیم کرد.

شهردار زنجان افزود: تا کنون ۸۰ درصد زباله و نخاله‌های ورودی شهر پاکسازی شده است و این کار تا پایان سال ادامه دارد.

 

انتهای پیام /ک

 

ستاد خدمات سفر استان زنجان برای هشتمین بار تشکیل جلسه داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.