همه دستگاه‌های استان زنجان در آماده باش کامل هستند.

تشکیل جلسه ستاد بحران در استانداری زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ رضاپور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان در این جلسه گفت:۹ ایستگاه باران سنجی در استان ۲۷۷ میلی متربارندگی را ثبت کردند که نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش بارندگی را نشان میدهد که بیشترین بارش‌ها مربوط به قیدار است.

در دومین جلسه ستاد مدیریت بحران استان در سال ۹۸ استاندار زنجان به آماده باش بودن تمامی مدیران و دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت:: پیامک‌های هشداردهنده ادامه داشته باشد.

حقیقی افزود:در این مدت کوتاه عملکرد سپاه. انتقال خون. دانشگاه علوم. پزشکی و صنعت و معدن در کمک رسانی به سیل زدگان قابل تقدیر است .
وی با تاکید بر اجرای سریع و صحیح مصوبات جلسه ستاد بحران گفت:مدیران دستگاه‌ها وظایف محوله خود را به درستی و دقیق و سریع انجام دهند و از ترک پست خود در زمان آماده باش خودداری کنند.

استاندار زنجان گفت:مسیر‌های سیلابی و روستا‌ها به صورت دقیق و نقشه‌ای بررسی شود تا بتوان در مدیریت صحیح بحران و جلوگیری از هرگونه حادثه آماده بود.
وی گفت:فرمانداران مکلف هستند مسافران نوروزی را به دلیل بارندگی و سرما در مکان‌های امن استان اسکان بدهند واز زدن چادر جلوگیری کنند.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه عشایر واحشام حاشیه رودخانه‌ها وسد‌ها در شرایط نامساعد جوی مشکل افرین است گفت: با اطلاع رسانی به موقع می‌توان با بحران مقابله کرد.

حقیقی گفت: حتی الامکان ساکنین حریم رودخانه‌ها که در معرض خطر هستند جابجا شوند.

وی تاکید کرد:بدون هماهنگی استان‌های دیگر و بدون اطلاع رسانی به اهالی هیچگونه رها سازی آب سد‌ها انجام نشود.

همچنین در این جلسه گزارشی از وضعیت کمک‌های ارسالی به استان‌های گلستان ومازنداران توسط زنجانی‌ها ارائه شد.

سرهنگ طهماسبی جانشین سپاه انصارالمهدی استان هم در این جلسه گفت:کمک به سیل زدگان مازنداران وگلستان با برپایی چادر و پایگاه‌های کمک در اماکن مذهبی ادامه دارد و تا به امروز ۱۴۰۰ تخت پتو، ۵۰ هزار قرص نان، جمع آوری و در حال ارسال به استان‌های گلستان هستند.

وی افزود:نیرو‌های سپاه برای کمک و ساخت وساز درقالب گروه‌های جهادی به مناطق سیل زده اعزام خواهند شد.

میرزایی رییس جمعیت هلال احمر زنجان هم گفت: از ۴ فروردین هزار و۶۲۰ بسته غذایی با ۲ دستگاه ویژه سیلاب با دو اکیپ ارسال شده است.

رحمتی مدیرکل کمیته امداد خمینی استان هم گفت: از زمان ابلاع کمک به هموطنان سیل زده با استقرار پایگاه‌های مردمی و خیرین به مناطق سیل زده. امدادگران کمیته امداد بیش از ۳۰ میلیون تومان کمک کردند و تا در چندرور به دست سیل زدگان خواهد رسید.

انتهای پیام/ر

 

هشدار مدیریت بحران زنجان در۶فرودرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.