مدیرکل بازرسی نهاد‌های اقتصادی و مالی نهاد ریاست جمهوری گفت: دقت در انتصابات به منزله جلوگیری از فساد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،محمدامین رضازاده مدیرکل بازرسی نهاد‌های اقتصادی و مالی نهاد ریاست جمهوری ،عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه امروز انتصابات به‌عنوان یکی از ریشه‌های فساد مطرح بوده و این‌گونه نیست که مثل سابق فقط مقوله‌هایی، چون رشوه و اختلاس را فساد تلقی کنیم، افزود: یکی از دلایل آمار قابل توجه انتصابات در برهه کنونی، اجرای قانون بازنشستگی است که باعث شده تا عده‌ای از مدیران را از دست داده و دیگر نتوانیم از خدمات آن‌ها در بخش‌ها مختلف بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به اینکه دقت در انتصابات باعث می‌شود تا یکی از ریشه‌های فساد یعنی انتصابات، عاملی برای بروز فساد نشود که خوشبختانه استاندار زنجان یکی از بهترین انتصاب‌ها را در استانداری انجام داده است، تصریح کرد: موردی که در انتصابات باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار دهیم، موضوع شایسته‌سالاری است، بدین معنی که نباید در انتصابات به دنبال رفیق‌بازی و فامیل‌بازی باشیم.

رضا زاده با تاکید بر اینکه توجه به موضوع انتصابات باعث خواهد شد تا اتفاقات خوبی را در شرایط امروز کشور شاهد باشیم، ادامه داد: امروز باید اهتمام ویژه‌ای به موضوع انتصابات داشته باشیم و این‌گونه مپنداریم که فساد فقط در قالب موضوعاتی، چون اختلاس و رشوه خلاصه می‌شود، این در حالی است که با مهندسی معکوس وقایع گذشته درمی‌یابیم که ریشه برخی از مشکلات در انتصابات بوده است.

مدیرکل بازرسی نهاد‌های اقتصادی و مالی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه در صورتی که انتصاب‌ها به درستی صورت گرفته و شایسته‌سالاری در این خصوص رویکرد اصلی مدیران باشد، توانسته‌ایم نیمی از مشکلات را از پیش رو برداریم، اظهار کرد: اعتقاد راسخ به این مهم داریم که نباید بستر‌ها و شرایط فساد در جامعه فراهم شود.

رضازاده با یادآوری اینکه در برهه کنونی یکی از زمینه‌های مبارزه با فساد، ضرورت اهتمام به منشور هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری است، بیان کرد: هر اقدام نادرستی می‌تواند سرمنشاء فساد باشد و برای کاهش ریشه فساد باید با جرایم کوچک نیز برخورد شود. در واقع فساد استفاده از قدرت برای منافع شخصی است.

انتهای پیام/ت

برخورد با جرائم کوچک راهی برای کاهش و از بین بردن ریشه فساد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.