امام جمعه بخش انگوران گفت: مبارزه با فساد اقتصادی واستفاده از تولیدات داخلی از عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ حجت الاسلام حسینی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در خطبه اول نماز به ادامه بحث خانواده و حقوق والدین پرداخت و گفت: اینکه خداوند در چهار آیه قرآن بعد از مساله توحید، بلافاصله به نیکی به والدین سفارش می کند، دلیل بر اهمیت رعایت حقوق والدین است.

وی با اشاره به حادثه آتش سوزی در تهران که محل درآمد کسبه بود، افزود: خسارت های مالی این حادثه با همت مسئولان جبران خواهد شد ولی آنچه دردناک است سوختن آتش نشانان جوانمرد است که قطعا نام و یادشان در دفتر افتخارات این ملت جاودانه خواهد ماند.

خطیب جمعه شهردندی به درسها و پیام های این حادثه اشاره کرد و گفت: اولین درس این حادثه نوع دوستی و همدلی بود که مردم دلسوز به نمایش گذاشتند و با مراجعه به بیمارستانها به مصدومان حادثه خون اهدا کردند و از آتش نشانان فداکار نیز تجلیل کردند.

احجت الاسلام حسینی نسب به دومین پیام و درس این حادثه اشاره کرد و اظهارداشت: یک درس دیگر این است که ایمن سازی بناها و ساختمانها ضرورت دارد و همه باید در ساخت و سازها اصول مهندسی و قوانین مربوطه را رعایت کنند.

وی با انتقاد از ساخت و سازهای بدون مجوز و عدم همکاری برخی در این موارد، افزود: در شهر دندی نیز با چنین پدیده ای مواجه هستیم و همه باید به قانون احترام بگذارند.

امام جمعه دندی به سومین درسی که باید از این حادثه گرفت، اشاره کرد و گفت: باید در انتخاب مسئولین دقت شود و تخصص آنها مد نظر باشد.

امام جمعه شهر دندی با تبریک آغاز دهه فجر و با بیان اینکه دهه فجر دهه رهایی از ظلمت و تاریکی و غلبه حق بر باطل است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ثمره مجاهدتهای حضرت امام خمینی ره و همکاری و همراهی روحانیت و ایستادگی ملت انقلابی است.

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه مردمی بودن، اسلامی بودن و برخوردار بودن ازولایت فقیه از ویژگی های انقلاب اسلامی است، اظهارداشت: باید قدرنعمت زندگی در حکومت اسلامی تحت ولایت ولی فقیه باشیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه های دهه فجر باید متناسب با اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی باشد، افزود: متولی برنامه های دهه فجر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که زیر نظر ولی فقیه اداره می شود و موجب برگزاری برنامه های متناسب با آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی خواهد بود و در این مساله نیز مسئولان موظف به رعایت قانون هستند.

امام جمعه بخش انگوران با بیان اینکه دشمن با ارزشهای انقلاب اسلامی مخالف است، به آغاز ریاست جمهوری جدید آمریکا اشاره کرد و گفت: اینکه رئیس جمهور جدید آمریکا از راه نرسیده انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را مطرح می کند این یعنی اولا ترامپ هیچ فرقی با بوش، کلینتون و اوباما ندارد و ثانیا نشانگر این است که فلسطین همچنان مظلوم است.

حجت الاسلام حسینی نسب به شعار ترامپ در آغاز ریاست جمهوری خود مبنی بر اینکه آمریکایی بخر و آمریکایی استخدام کن اشاره کرد و اظهارداشت: این همان اقتصاد مقاومتی است که دشمن هم به آن باور کرده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه به تولیدات و نیروهای جوان داخلی افزود: در بحث جذب نیرو در شرکتهای تابعه اولویت با جذب جوانان بیکار بومی است و انسان از اینکه جوانی با حضور در دفتر از بیکاری گریه می کند، خجالت زده می شود.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.