خطیب جمعه کرمان گفت: مسئولان باید از حوادثی چون سیل درس بگیرند و همیشه مردم را مقصر ندانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری، خطیب جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه این هفته ی کرمان که در مصلی بزرگ امام علی (ع) برگزار شد، در ابتدا نمازگزان را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و ضمن تبیین سیره و سبک زندگی پیامبر بزرگوار اسلام (ص)، خطاب به مردم گفت: خداوند در قرآن کریم پیامبر (ص) را به عنوان یک الگو معرفی کرده و از مردم خواسته است تا براساس سبک زندگی آن حضرت عمل کنند.

وی مطمئن‌ترین و مستندترین کتاب برای بیان سیره و روش پیامبر (ص) را  قرآن کریم دانست و افزود: امروز جامعه بشریت بیش از هر زمان دیگری به شناخت پیامبر (ص) نیازمند است.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: قرآن کریم یک دستورالعمل و کتاب هدایت است که باید به آن مراجعه کرد و راه زندگی را در این کتاب الهی بجوییم.

وی با اعلام اینکه اگر دین خدا را بشناسیم و به دستورات الهی عمل کنیم در‌های رحمت الهی بر روی ما باز می‌شود، یادآور شد: اگر می‌خواهیم دنیا و آخرت آبادی داشته باشیم عامل به دستورات الهی باشیم.

خطیب جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت ۱۲ فروردین به‌عنوان سالروز جمهوری اسلامی ایران و رای "آری" مردم به جمهوری اسلامی گفت: در هیچ جای دنیا چنین مسئله‌ای سابقه ندارد ولی مردم ما ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رای دادند و امروز ما باید از خدا بخواهیم که به ما توفیق قدردانی این نعمت الهی را بدهد.

حجت الاسلام عسکری با اعلام اینکه ۱۳ فروردین روز طبیعت نامگذاری شده است، تأکید کرد: باید در این روز از مواهب الهی استفاده کرده و قدردان و شکرگذار نعمات الهی باشیم.

وی افزود: برخی در جامعه معتقدند، عدد ۱۳ نحس است در صورتی که هیچ مبنای عقلی و شرعی راجع به نحس بودن عدد ۱۳ نداریم و کاملاً خرافی است.

حجت الاسلام عسکری به حوادث اخیر اشاره کرد و با اعلام اینکه سیل، رقم بسیار سنگینی به کشور خسارت وارد  کرد و در این حادثه ی طبیعی تعدادی از هموطنان ما جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: مسئولان باید از این حوادث درس بگیرند و همیشه مردم را مقصر ندانند.

انتهای پیام/ب

خطبه های نمازجمعه کرمان در نهم فروردین 98

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار