نیرو‌های دریایی چین و روسیه اواخر آوریل و اوایل مه رزمایش نظامی مشترک برگزار خواهند کرد.

روسیه و چین رزمایش مشترک دریایی برگزار می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای تاریخ برگزاری رزمایش سالانه مشترک با چین با نام تعامل دریایی ۲۰۱۹ [Naval Interaction-۲۰۱۹] را اواخر آوریل و اوایل مه اعلام کرد.

در این رزمایش ملوانان روسی و چینی در عملیات نظامی مشترک و برنامه ریزی ارتباطات شرکت می‌کنند، با موشک و آتش توپخانه اهدافی را در دریا و آسمان هدف قرار می‌دهند و به اجرای عملیات جستجو و نجات می‌پردازند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد هیئت نیروی دریایی چین به منظور شرکت در یک کنفرانس وارد سنت پترزبورگ شده است. نمایندگان دو کشور در ۲۵ مارس رایزنی‌ها برای آماده سازی‌های مقدماتی برگزاری رزمایش را آغاز کردند.

وزارت دفاع چین اواخر دسامبر اعلام کرد اعتماد سیاسی دوجانبه و همکاری‌های نظامی بین روسیه و چین به بالاترین سطح خود رسیده است. این وزارتخانه تبادلات نظامی دوجانبه و برگزاری رزمایش‌های مشترک متعدد را دلیلی برای اثبات این ادعا خواند.

وزارت امور خارجه چین همچنین از همکاری‌های روسیه با کشورش در زمینه حفظ ثبات منطقه‌ای در مسائل مهم بین المللی قدردانی کرد.

روسیه و چین همکاری‌های نزدیک خود را در بخش‌های مختلف از جمله بخش‌های دفاعی، انرژی و اقتصادی حفظ کرده و همچنین به گفتگو‌های سیاسی منظم در شورای امنیت سازمان ملل و دیگر محافل بین المللی ادامه داده اند. وزارت امور خارجه چین روابط پکن با مسکو را مشارکت راهبردی جامع در زمینه هماهنگی توصیف می‌کند.

انتهای پیام/

رزمایش مشترک چین و روسیه

برچسب ها: چین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار