چین و رسیه در راستای اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، در سال ۲۰۱۸ هزاران کارگر کره شمالی را به کشورشان بازگرداند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در مطلبی اختصاصی از اخراج هزاران کارگر کره شمالی از کشور‌های روسیه و چین خبر داد.

چین و روسیه با ارسال گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کردند هزاران کارگر کره شمالی را که در این کشور‌ها مشغول کار بوده اند به کشورشان بازگردانده است. روسیه تقریبا دو سوم کارگران کره شمالی که حدود ۳۰ هزار نفر هستند طی یکسال گذشته به کشورشان بازگردانده است. چین نیز از بازگرداندن نیمی از کارگران کره شمالی در این کشور خبر داد، ولی به آمار دقیق آن‌ها اشاره‌ای نکرده است.

گفته می‌شود بیشتر کارگران کره شمالی در معادن، قطع درختان، نساجی، و ساخت و ساز فعالیت دارند.

این موضوع در گزارش یک صفحه‌ای که امروز سه شنبه به دفتر رویترز ارسال شده، آمده است. کمیته تحریم‌های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل با تصوب قطعنامه‌ای در سال ۲۰۱۷، خواستار بازگشت همه کارگران کره شمالی از کشور‌های دیگر به کشور خودشان شد تا از این طریق از ورود ارز به کره شمالی جلوگیری شود. از سوی دیگر، آمریکا مدعی شده است درآمد سالانه پیونگ یانگ از فعالیت ۱۰۰ هزار کارگری که خارج از کره شمالی حضور دارند، بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است. همچنین واشنگتن ادعا کرده ۸۰ هزار کارگر کره شمالی در چین و ۳۰ هزار تن دیگر در روسیه مشغول به کار هستند.

شورای امنیت سازمان ملل از سال ۲۰۰۶ به طور پیوسته تحریم‌های مربوط به کره شمالی را تشدید کرده است تا از توسعه برنامه‌های موشکی - هسته‌ای و بالستیک پیونگ یانگ جلوگیری کند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، دو بار با یکدیگر در خصوص توقف برنامه‌های هسته‌ای مذاکره کردند که در نهایت بی نتیجه ماند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، تحریم ، روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار