پس از شکست گفتگوهای سران آمریکا و کره شمالی در ویتنام، پیونگ‌یانگ روز جمعه خروج خود را از دفتر ارتباطی بین دو کره اعلام کرد.

کره شمالی از دفتر ارتباطی دو کره خارج شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از شکست گفتگوهای سران آمریکا و کره شمالی در ویتنام، پیونگ یانگ روز جمعه خروج خود را از دفتر ارتباطی بین دو کره اعلام کرد.

به نوشته رویترز، در ادامه شکست گفتگوهای سران آمریکا و کره شمالی در ویتنام و ناکامی «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی برای پایان تخاصم بین دو کره، مقامات کره شمالی روز جمعه از دفتر ارتباطی بین دو کره واقع در منطقه مرزی و نظامی دو کشور خارج شدند.

«چون هی سانگ» معاون وزیر اتحاد کره جنوبی می‌گوید  مقامات کره شمالی در نشست روز جمعه اعلام کردند «بر اساس دستورالعمل سطوح بالا» دفتر ارتباطی را ترک می‌کنند.

گشایش دفتر ارتباطی دو کره یکی از مصوبات دیدار نخست سران کره شمالی و جنوبی بود و به اعتقاد بسیاری از ناظران تاکنون نقش مهمی در کاهش تنش‌ها و افزایش روابط دوستانه دو همسایه شبه جزیره کره داشته است.

معاون وزیر امور خارجه کره شمالی هفته گذشته و پس از شکست نشست سران آمریکا و کره شمالی در هانوی، پایتخت ویتنام اعلام کرد پیونگ‌یانگ قصد دارد گفتگو‌ها درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره با آمریکا را به حال تعلیق دربیاورد.

دونالد ترامپ سال گذشته پس از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام در خرداد ماه در سنگاپور با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ملاقات کرد. موضوع دیدار آن‌ها برنامه‌ هسته‌ای پیونگ‌یانگ بود. اما به دلیل انتقادات مکرر دو طرف از یکدیگر، روند پیشروی مذاکرات به تعویق افتاد.

ترامپ پس از برگزاری این نشست اظهارات ضد و نقیضی را درباره کره شمالی مطرح کرد. وی به محض بازگشت از سنگاپور اعلام کرد که کره شمالی دیگر یک تهدید هسته‌ای نیست. در حالیکه چند روز بعد گفت کره شمالی همچنان یک تهدید غیرمعمول برای آمریکا محسوب می‌شود.

دور دوم مذاکرات میان سران کره شمالی و آمریکا روز ۲۸ فوریه ۲۰۱۹ (۸ اسفند) در ویتنام نیز بصورت نیمه تمام و شکست خورده پایان یافت و دو طرف نتوانستند در پایان این نشست یک بیانیه مشترک صادر کنند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پس از شکست دور دوم مذاکرات در یک کنفرانس خبری در هانوی در توجیه این شکست گفت: «متن توافق آماده بود، اما تصمیم گرفتیم فعلا آن را امضا نکنیم. احساس کردم اکنون زمان مناسبی برای امضای توافق با کره شمالی نیست!»

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار