شبکه المیادین گزارش داد عملیات سلفیت نگرانی محافل صهیونیستی درباره الگوگیری جوانان فلسطینی از این عملیات و تکرار اقدامات مشابه را برانگیخته است.

نگرانی محافل صهیونیستی از تکرار حملات مشابه عملیات سلفیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه المیادین گزارش داد عملیات سلفیت نگرانی محافل اسرائیلی از الگوگیری جوانان فلسطینی از این عملیات و تکرار اقدامات مشابه را برانگیخته است.

بازتاب عملیات یک فلسطینی نزدیک شهرک آریئل در منطقه سلفیت کرانه باختری، همچنان با قدرت در فلسطین اشغالی ادامه دارد. به ویژه که سربازان ارتش رژیم صهیونیستی که در صحنه این عملیات حضور داشتند، در نشان دادن واکنش مناسب شکست خوردند.

روعی شارون، خبرنگار امور نظامی کانال تلویزیونی کان اسرائیل گفت: ”نتایج تحقیقات درباره شرایط این عملیات ثابت کرد سربازانی که در صحنه حضور داشتند، عملکرد ناموفقی از خود نشان دادند. پس از آنکه یک سرباز اسرائیلی در تیراندازی زخمی شد، دوستش که در کنار او بود، به تیراندازی پاسخ نداد.“

در ادامه این گزارش آمده است: همزمان با تلاش رژیم صهیونیستی برای محدود کردن پیامد‌های این عملیات، سازمان‌های امنیتی این رژیم نگرانی فزاینده‌ای درباره الگوگیری از این نوع عملیات پیدا کرده اند. به ویژه که عاملان این عملیات در شبکه‌های اجتماعی تحسین می‌شوند. عملیات سلفیت، بیانگر حمایت فزاینده از مقاومت در بین فلسطینی‌ها در کرانه باختری بود و شرایطی را ایجاد می‌کند که باعث تشدید فشار بر سربازان ارتش اسرائیل می‌شود.

اوهاد حامو، خبرنگار امور فلسطینی در کانال سیزده تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: ”نگرانی اصلی سازمان‌های امنیتی آن است که جوانان فلسطینی برای الگوگیری از این نوع عملیات و تکرار آن تلاش کنند.“

حیزی سیمانتوف، خبرنگار امور عربی کانال سیزده تلویزیون اسرائیل نیز گفت: ”ما امروز شاهد حمایت از این نوع عملیات هستیم. حتی در جنبش فتح، سخنانی درباره بازگشت به مبارزه مسلحانه مطرح شده است. همه این مسایل، شرایط و فضای متفاوتی را ایجاد می‌کند. فلسطینی‌ها آنطور که اسرائیل می‌خواهد رفتار نمی‌کنند. “

گزارشگر این شبکه خاطرنشان کرد: ناظران صهیونیست به این مسئله اشاره کردند که ارتش اسرائیل به خوبی تحقیق خواهد کرد تا بفهمد چطور چنین عملیاتی، نتایج دردناکی برای این رژیم به همراه داشته است. این ناظران همچنین پیش بینی کردند، عملیات مشابه دیگری هم رخ دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار