عراق آماده است همسران و اعضای خانواده عناصر گروه تروریستی داعش را که در سوریه به سر می‌برند، پذیرش کند.

عراق آماده پذیرش ۲۰ هزار زن و کودک اعضای گروه تروریستی داعش از سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس، صلیب سرخ اعلام کرده است دولت عراق ضمن اعلام آمادگی برای بازگرداندن ۲۰ هزار زن بیوه و کودک عناصر گروه تروریستی داعش که در اردوگاه‌های بازداشتی سوریه به سر می‌برند، هشدار داد احتمال حکم حبس ابد برای برخی از آن‌ها وجود دارد.

فابریزیو کاربنی، نماینده بخش خاورمیانه در کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: در حال حاضر، خانواده عناصر گروه‌های تروریستی در اردوگاه‌های شرقی سوریه همچون اردوگاه بازداشتی‌های الحول که به دلیل ازدحام جمعیت از شرایط بهداشتی کافی برخوردار نیست، به سر می‌برند.

به گفته این مقام، نزدیک به ۶۵ هزار نفر در این اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند که بیش از سه برابر ظرفیت این اماکن است.

کاربی با اطلاع رسانی درباره تصمیم عراق برای بازگرداندن خانواده عناصر داعش، اعلام کرد: در میان افرادی که در اردوگاه الحول به سر می‌برند، تعداد قابل توجهی با اصالت عراقی وجود دارند. آمار‌ها رسمی نیستند، اما احتمالا حدود ۲۰ هزار زن و کودک با اصالت عراقی در این اردوگاه‌ها هستند.

این مقام صلیب سرخ افزود: این افراد یک تهدید امنیتی محسوب می‌شوند به این معنی که باید روند بازرسی آن‌ها به درستی صورت بگیرد.

دادگاه‌های عراق طی ماه‌های گذشته صد‌ها عروس داعشی را به حبس ابد محکوم کرده است. آن‌ها متهم به ادامه فعالیت همسرانشان بوده‌اند. مقامات عراقی اخیرا اعلام کرده‌اند آماده هستند خانواده عناصر عراقی داعش را بپذیرند، ولی در باره احتمال حکم حبس ابد برخی از آن‌ها نیز هشدار داده‌اند.

اردوگاه الحول طی سه ماه گذشته و با افزایش تعداد حملات ائتلاف آمریکایی، به مکانی برای اسکان خانواده عناصر داعش تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار