ایری می‌گوید هیچ نقطه پیشرفتی بعد از ادغام وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور به‌وجود نیامد به‌غیر از اینکه در زمینه‌های مختلف حتی پسرفت هم داشتیم.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد امیرحسینی - عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تصویب یک‌فوریت طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی گفت: الزام به تفکیک وزارت راه و شهرسازی به‌دلیل وجود مسائل و مشکلات در زمینه حمل‌ونقل، مسکن، شهرسازی و پیچیدگی در ابعاد مدیریتی است.

نماینده مردم بندر ترکمن، بندرگز و کردکوی در مجلس بیان کرد: ما کاری را که در دولت‌های قبل شروع کردیم و یکسری وزارتخانه‌هایی را مثل وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و وزارت تعاون ادغام کردیم برای این هدف بود که در دل ادغام آنها بین ریاست‌جمهوری و وزارتخانه‌ها معاونت‌هایی شکل بگیرد مثل معاونت زیرساخت که آنها را مدیریت کند، اما چون این معاونت شکل نگرفت این موضوع عملاً ابتر است و شدنی نیست، اما چرا این موضوع شدنی نیست، چون دو وزارتخانه را با موضوعات مختلف به یک فرد دادیم.

این نماینده مجلس اظهار کرد: آن حلقه واسطی که بین ریاست‌جمهوری و وزیر بایستی وجود داشته باشد وجود ندارد، چون حجم انبوهی از کار‌ها در دل وزارتخانه‌هاست که برای تصمیم‌گیری به هیئت دولت و مجلس منتقل نمی‌شود.

ایری می‌گوید اگر در طول مدتی که وزارت راه و شهرسازی ادغام شد ارزیابی کنید به‌جای اینکه پیشرفت داشته باشیم پسرفت داشتیم و در زمینه مسکن هیچ گزارشی تایید نمی‌کند که وضعیت ما بهتر شده همچنین در زمینه شهرسازی بررسی کنید چه اتفاقاتی افتاده یا در زمینه راه چه پیشرفتی در زمینه حمل‌و‌نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای رقم خورده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: هیچ نقطه پیشرفتی بعد از ادغام وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور به‌وجود نیامد به‌غیر از اینکه ما در زمینه‌های مختلف حتی پسرفت هم داشتیم مثلا در حوزه مسکن در دولت‌های نهم و دهم میزان تولید مسکن بیش از ۶۰۰ هزار تا بود و در ابتدای دولت یازدهم میزان تولید مسکن همین تعداد بود، اما در انتهای دولت دوازدهم میزان تولید مسکن به ۲۰۰ هزار تا رسید و الان سه سال و خرده‌ای گذشته و فقط ۴۰۰ هزار واحد توانستیم بسازیم که این به معنای پسرفت است.

نماینده مردم بندر ترکمن، بندرگز و کردکوی در مجلس اظهار کرد: هفت میلیون متقاضی مسکن در سال ۱۴۰۰ داشتیم که اگر در سال ۷۰۰ هزار تا به آن اضافه شده باشد الان حدود ۹ میلیون متقاضی داریم که این موارد به‌معنای پسرفت در زمینه‌های عمرانی است لذا نیازمند بازنگری در ساختار مدیریتی وزارت راه و شهرسازی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۹ دی ۱۴۰۳
شماها چه نقطه پیشرفتی داشتین که بخواد دومیش باشه
آخرین اخبار