تغییر حال انسان به بهترین احوال، یکی از شاه کلیدهای دستیابی به موفقیت و رفع مشکلات است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از احساسی‌ترین و آرامش بخش‌ترین لحظات، ساعات تحویل سال و خواندن دعای تحویل سال است. شاید همان لحظه نخستین تلنگر‌های تغییر انسان رقم می‌خورد. حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حائری کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی، در این باره توضیحاتی ارائه کرده است.

حَوِّلْ حَالَنَا اتفاق بیفتد، دیگر شاهد اتفاقات بد نیستیم + فیلم

این کارشناس مذهبی گفت: در فرازی از دعای تحویل سال این جمله است که حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ یعنی خدایا تو که مقلب القلوبی، تو که مدبر شب و روزی، می‌شود از تو تقاضا کنم، حال من را به بهترین حالات برگردانی؟ سال عوض می‌شود و وارد فصل بهار می‌شویم. چرا همانطور که جوّ و طبیعت عوض می‌شود، دل‌های ما عوض نشود؟ بیایید یکسری قول و قرار‌هایی بین خودمان و خدای خودمان بگذاریم. یکی از جلوه‌های حَوِّلْ حَالَنَا در امور عبادی است. در امور عبادی چگونه هستیم؟ نمازهایمان را با حال معنوی می‌خوانیم یا نه. در روایات داریم هم کیفیت و هم کمیت نماز مهم است.

حَوِّلْ حَالَنَا اتفاق بیفتد، دیگر شاهد اتفاقات بد نیستیم + فیلم

وی افزود: نماز را باید با توجه و اول وقت در مسجد بخوانیم. باید سعی کنیم، مراقبت داشته باشیم که حداقل روزی پنجاه آیه شریفه قرآن کریم را قرائت کنیم. باید پس از خواندن دعای تحویل سال و در سال جدید کلام، رفتار، حرکات و سکنات ما بیش از قبل بوی خدا و رسولش را دهد. در سال جدید برای عبادات وقت بیشتر بگذاریم. اگر حَوِّلْ حَالَنَا اتفاق بیفتد، تردیدی وجود ندارد که ضریب آمار طلاق فروکش می‌کند، شاهد دادرسی در دادگاه و این همه دلخوری نخواهیم بود. فکر نکنیم، وقتی سال عوض می‌شود، ما هم بزرگ می‌شویم. بزرگ شدن به سن نیست، به این است که روح انسان بزرگ شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حائری در این باره توضیحات کاملی ارائه کردند که در ادامه می‌توانید، ویدئو آن را مشاهده کنید؛

دانلود

انتهای پیام/

حَوِّلْ حَالَنَا حلال بسیاری از مشکلات است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار