رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: در تعمیر قطعات هواپیما و همچنین ساخت لاستیک هواپیما به خودکفایی رسیده‌ایم.

خودکفایی در تعمیر قطعات هواپیمابه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عابد‌زاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور در مراسم تودیع و معارفه شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه مردم خواسته‌های زیادی از حمل و نقل هوایی دارند، گفت: صنعت حمل و نقل هوایی با مشکلات زیادی رو به رو است و از سویی دیگر خواسته‌های مردم هر روز رو به افزایش است و همین موضوع باعث شده که کار برای این صنعت سخت‌تر شود.

وی با بیان اینکه هر روز مغازه‌داران با مشکلات بسیار زیادی به دلیل نوساناتی که در این حوزه ایجاد شده رو به رو هستند، گفت: وضعیت سازمان هواپیمایی هم به این صورت است و ما هر روز با مشکلات بسیاری رو به رو هستیم که این امر کار را برای ما سخت‌تر کرده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور تأکید کرد: سال آینده باید با قدرت بیشتری صنعت هوایی را پیش ببریم که دشمنان مجبور شوند سر تعظیم برای ما فرود بیاورند.

وی اظهار کرد: هدف اولیه دشمنان صنعت هوایی بوده و ما با قدرت بیشتری این صنعت را سرپا نگه داشتیم، البته کار بسیار سخت و دشواری بود و ادامه این مسیر نیاز به فداکاری بیشتری دارد.

عابدزاده گفت: شرکت‌های هواپیمایی و تمامی دست اندرکاران این بخش باید این سیاست را تعقیب کنند و ما تا کنون به کمک همکاری و همدلی تمام دستگاه‌ها در این بخش موفق مانده‌ایم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه هم اکنون در حوزه تعمیرات و ساخت قطعات هواپیما به خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: ساخت لاستیک هواپیما یک آیتم بسیار پیچیده و مهم است که با استفاده از تکنولوژی داخلی و نیروی متخصص توانستیم به خودکفایی در ساخت لاستیک هواپیما برسیم.

وی افزود: در تعمیر قطعات هواپیما شرکت‌های هواپیمایی به شرکت‌های خارجی وابسته بودند، اما هم اکنون ما در این بخش به خودکفایی رسیده ایم.

رئیس سازمان هواپیمایی افزود: طی چند ماه گذشته با سازندگان و تولیدکنندگان و صنعت‌گران بخش هوایی تعامل بسیار خوبی داشته‌ایم و واحد تولید و استاندارد پرواز هم از این فرصت استفاده کرده و برخی از مشکلات پروازی برای این حوزه را برطرف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مدیریت کردن بخش پرواز در این شرایط بسیار سخت و دشوار بوده است، گفت: امروزه ما با تغییر و تحولات بسیار زیادی در سفرات هوایی روبرو هستیم که این نعمت از سوی خداوند بوده که باعث شده ما در این مقطع مسئولیت اجتماعی را در این حوزه بر عهده داشته باشیم.

عابد‌زاده با بیان اینکه طی ۷ سال گذشته با مهابادی رئیس سازمان هواپیمایی ارتباط بسیار مستقیمی داشته‌ام، گفت: مهابادی از جمله کسانی بوده است که اثرگذاری بسیار زیادی بر صنعت هوایی کشور و فرودگاهی داشته و برنامه‌های بسیار زیادی برای ارتقای این صنعت داشته است.

رئیس سازمان هواپیمایی افزود: در سال‌های اخیر از احکام‌های دایمی در صنعت هوایی استفاده حداکثری شده به طوری که در سازمان هواپیمایی ظرف ۳۵ سال گذشته استفاده از برخی احکام امکان‌پذیر نبود، اما با حضور آقای مهابادی این احکام الزامی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار