مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: هم‌اکنون کمتر از ۵۰ درصد از ظرفیت فرودگاه‌ها استفاده می‌شوند، بنابراین برنامه‌ای برای ساخت فرودگاه‌های جدید نداریم.

برنامه‌ای برای ساخت فرودگاه جدید نداریم/ اضافه شدن ۱۰۰ پرواز به دلیل مشکلات ایجاد شده در کشور‌های پاکستان و افغانستانبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فلایت چک دوم خریداری شده است، گفت: متأسفانه به دلیل تحریم‌ها مسیر تحویل آن با مشکل روبه‌رو شده و امیدواریم با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد، شرایط فعلی برای خریداری آن فراهم شود و بتوانیم آن را به کشور منتقل کنیم.

وی ادامه داد: کشور به عملیات فلایت چک نیاز دارد و اگر تجهیزات مناسب در داخل وجود داشته باشد در این حوزه به کسی وابسته نخواهیم بود، اما اگر تجهیزات مناسب وجود نداشته باشد، مجبور هستیم از کشور‌های دیگر استفاده کنیم که شرایط آسان و مناسبی برای ما نخواهد بود.

امیرمکری یادآوری کرد: یکی از اولولیت‌ها برای بخش ایمنی، تأمین تجهیزات ایمنی است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه به دلیل بسته شدن فضای کشور پاکستان و افغانستان به دلیل فضای جنگی ایجاد شده طی چند روز گذشته، با برنامه‌ ریزی‌های انجام شده مسیر جدیدی برای حرکت پرواز‌های عبوری این دو کشور فراهم شده و روزانه ۱۰۰ پرواز به مسیر هوایی ما اضافه شده است و تا زمانی که چنین شرایطی در فضای کشور پاکستان و افغانستان وجود داشته باشد، به هواپیما‌های عبوری سرویس خواهیم داد.

وی گفت: با همکاری دوستان تلاش خواهیم کرد که خدمات و فضای بهتری برای ایام نوروز به مسافران ارائه دهیم.

امیرمکری در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره ساخت فرودگاه‌های جدید، گفت: باید ساخت فرودگاه‌ها با تأیید سازمان هواپیمایی انجام شود، هم‌اکنون از تمام ظرفیت فرودگاه‌ها در کشور استفاده نمی‌شود و ما کمتر از ۵۰ درصد از ظرفیت فرودگاه‌ها استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: زیرساخت‌ها در تمام فرودگاه‌های کشور وجود دارد و با ساخت فرودگاه‌های جدید تنها به ظرفیت‌های استفاده نشده ما اضافه می‌شود، البته در جا‌هایی که تقاضای پرواز وجود داشته باشد، توسعه فرودگاه‌ها را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی بیان کرد: پیگیری‌هایی از سوی برخی از مسئولان استان‌ها برای ساخت فرودگاه‌ها وجود دارد و ما با پاسخ‌های مناسب آنها را قانع خواهیم کرد.

امیرمکری درباره واگذاری فرودگاه‌های استان‌ها به استانداری‌ها، گفت: فرودگاه‌ها اقتصادی نیستند و قطعا دستگاه‌های محلی برای تأمین منابع مالی آن برنامه‌ای باید داشته باشند بنابراین ما برای واگذاری فرودگاه‌ها به دستگاه‌های محلی و یا استانداری‌ها مقاومتی نخواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور درباره مطالبات شرکت‌های هواپیمایی به فرودگاه‌ها، گفت: در سال‌های گذشته برخی از شرکت‌های هواپیمایی مطالبات خود را وصول کرده‌اند، اما همچنان برخی مطالبات انباشه شده وجود دارند.

وی افزود: در گذشته شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های بلیت خود را تکلیفی ارائه می‌دادند و تعرفه‌های آنها مناسب نبود مطالبات بسیار زیادی به فرودگاه‌ها داشتند، اما هم‌اکنون با آزادسازی قیمت بلیت هواپیما‌ها برخی از مشکلات مطالبات شرکت‌های هواپیمایی به این بخش برطرف شده است؛ با تعامل و برنامه‌ریزی‌های مناسب مشکل مطالبات این شرکت‌ها برطرف می‌شوند.

امیرمکری تصریح کرد: وظیفه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ارائه خدمات ایمن و تسهیلات به مسافران است که در دو بخش فرودگاه‌ها و فضای کشور ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه در بخش فرودگاهی خدمات در شأن و شخصیت مردم نیست، گفت: هر اقدامی که انجام دهیم، باز هم در این بخش کم است بنابراین مهم‌ترین اولویت ما توجه به وضعیت فرودگاه‌ها و ایجاد تسهیلات برای مسافران است که امیدواریم ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی بتوانند این خدمات را توسعه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار