رئیس‌جمهور فرانسه با تصمیم انگلیس برای اضافه کردن شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان به فهرست سازمان‌های «تروریستی» مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشست مشترک خبری با برهم صالح، همتای عراقی اش در پاریس با اشاره به اقدام انگلیس علیه حزب الله لبنان گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند یک حزب لبنانی را که در دولت این کشور مشارکت دارد، در فهرست تروریسم قرار دهد. ما با جناح سیاسی حزب الله که در دولت لبنان مشارکت دارد، تعامل داریم.

ساجد جاوید، وزیر کشور انگلیس امروز دوشنبه اعلام کرد تمامی شاخه‌های حزب‌الله لبنان از جمله شاخه سیاسی این حزب را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار خواهد داد.

او مدعی شد: حزب‌الله به تلاش های خود برای بی ثبات کردن وضع شکننده خاورمیانه ادامه می دهد و ما قادر به تفکیک شاخه نظامی آن که قبلا ممنوع اعلام شده بود از شاخه سیاسی نیستیم. به همین دلیل، من تصمیم گرفتم فعالیت این گروه را بطور کامل ممنوع اعلام کنم.

رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت کشورش به تلاش‌های خود برای دستیابی به راه حل در بحران سوریه ادامه می‌دهد.

در همین حال، مکرون از تصمیم آمریکا برای حفظ نیروهایش در سوریه نیز استقبال کرد.

­برهم صالح، رئیس جمهور عراق نیز در این نشست مشترک خبری گفت: منابع ملی ما مستلزم دوری جستن از سیاست جبهه‌بندی‌ها در منطقه است. از تلاش‌های فرانسه در بازسازی عراق به ویژه برای حفظ میراث باستانی در موصل قدردانی می‌کنیم. خواهان شراکت واقعی با فرانسه و اتحادیه اروپا هستیم. موفقیت عراق متکی به بازسازی و ایجاد منافع مشترک اقتصادی است. نمی‌خواهیم عراق میدان رویارویی بین طرف‌های منطقه‌ای باشد. باید برای برقراری امنیت در منطقه تلاش کنیم و این اقدام جز با بازگشت عراق به صحنه منطقه عملی نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار