دموکرات‌های آمریکا در ایالت‌های مختلف سعی دارند بلوف‌های دونالد ترامپ را در زمینه دستاورد‌های اقتصادی دولتش در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به چالش بکشند.

تلاش دموکرات‌ها برای مقابله با تبلیغات اقتصادی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در گزارشی با عنوان "تلاش دموکرات‌ها برای مقابله با تبلیغات اقتصادی ترامپ" نوشت: فرمانداران دموکرات ایالت‌های آمریکا معتقدند در شرایطی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، سال بعد به دنبال پیروزی مجدد در انتخابات خواهد بود، حزب دموکرات باید عملکرد ترامپ را در زمینه اقتصادی به چالش بکشد و برای این منظور روی طبقه متوسط آمریکا که شاهد منافع حاصل از رشد اقتصادی نبوده‌اند، متمرکز شود.

ترامپ معتقد است در زمینه اقتصاد برگ برنده را در اختیار دارد و به صورت مکرر به پایین بودن نرخ بیکاری، رشد بالای اقتصادی و رشد بازار سهام از زمان پیروزی خود در انتخابات سال ۲۰۱۶ اشاره می‌کند.

دموکرات‌ها که در انتخابات ایالتی سال ۲۰۱۸ به پیروزی‌هایی دست یافتند، به دنبال راه‌هایی هستند تا پیام‌هایی را که در آن انتخابات تاثیر مثبتی روی رای دهندگان داشت به عاملی برای پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ تبدیل کنند.

«تونی اِورز» فرماندار ویسکانسین، که در جریان یکی از انتخابات ایالتی سال قبل توانست اسکات واکر فرماندار جمهوری خواه این ایالت را شکست دهد، می‌گوید نرخ بیکاری در این ایالت انعکاس دهنده دشواری‌هایی که رای دهندگان با آن روبرو هستند، نیست.

اورز که در نشست فرمانداران سراسر کشور در واشنگتن شرکت کرده بود، گفت: «بله ما نرخ بیکاری سه درصدی داریم ولی در کنار آن هشتصد هزار خانواده نیز داریم که قادر به تهیه غذای خود نیستند. ما راه طولانی در پیش داریم.»

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ترامپ توانست با اختلاف اندکی در این ایالت برنده شود و این ایالت به یک هدف عمده برای دموکرات‌ها در انتخابات سال ۲۰۲۰ تبدیل شده است.

تیم والز، فرماندار مینه سوتا، هم که سال قبل در این ایالت برنده شد، گفت: رای دهندگان این ایالت نگران این مسئله هستند که سود‌های شرکت‌های بزرگ به سمت کارگران سرازیر نشده است. در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ مردم این ایالت با اختلاف اندکی به دموکرات‌ها رای دادند.

والز افزود: «شکی نیست که مینه سوتایی‌ها و مردم آمریکا بیشتر کار می‌کنند و تولید بیشتری دارند ولی بیشتر این قبیل سود‌ها در طبقه متوسط مشاهده نمی‌شود.» وی همچنین حمایت خود را از اَمی کلوبوچار که اهل ایالت مینه سوتا است، به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

میشل گریشام، فرماندار نیومکزیکو، نیز که سال قبل انتخاب شد، گفت: دموکرات‌ها برای مقابله با ترامپ باید روی این نکات متمرکز شوند که چگونه دستمزد‌های پایین، بیمه درمانی گران و افزایش هزینه‌ها روی رای دهندگان طبقه متوسط فشار می‌آورد.

وی گفت: درباره توانایی دموکرات‌ها در بیان یک پیام موثر درباره اقتصاد و آگاه کردن رای دهندگان به این مسئله که سیاست‌های خود آن‌ها باعث تشویق سرمایه گذاری و اشتغالزایی می‌شود، نگران است.

فیل مورفی، فرماندار نیوجرسی، نیز گفت: دموکرات‌ها در زمان بحث درباره اقتصاد نباید پیام خود را در زمینه مسائل اجتماعی رها کنند. مورفی حمایت خود را از سناتور کوری بوکر که اهل همین ایالت است، در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار