نتایج یک نظرسنجی نشان داد احزاب جناح راست اسپانیا ممکن است اکثریت پارلمان این کشور را در انتخابات ۲۸ آوریل بدست آورند.

نظرسنجی: احزاب جناح راست ممکن است اکثریت پارلمان اسپانیا را به دست آرندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نتایج یک نظرسنجی که موسسه «سیگما دوس» با مشارکت ۱۲۰۰ نفر در ۱۹ تا ۲۲ فوریه انجام داد آشکار ساخت سه حزب جناح راست اسپانیا حدود ۱۶۹ تا ۱۷۹ کرسی از ۳۵۰ کرسی مجلس این کشور را در انتخابات پیش‌رو در ۲۸ آوریل بدست خواهند آورد.

براساس نتایج این نظرسنجی، حزب سوسیالیست سانچز بیشترین سهم از کرسی‌ها را به دست خواهد آورد، ۱۱۰ تا ۱۱۴ کرسی، که البته این تعداد به اکثریت نمی‌رسد. حزب محافظه‌کار مردم ۷۱ تا ۷۵ کرسی و حزب شهروندان اسپانیا ۵۴ تا ۵۸ کرسی کسب خواهد کرد. نتایج نشان داد سهم حزب بکس ۴۴ تا ۴۶ کرسی خواهد بود. حزب ضدمهاجرت بکس تازه‌وارد صحنه سیاسی اسپانیا است که توانسته در انتخابات منطقه‌ای نیز موفقیت‌هایی کسب کند.

اسپانیا عضو اتحادیه اروپا و دارای حکومتی پارلمانی تحت قانون اساسی پادشاهی است. این کشور یک پادشاهی مشروطه محسوب می‌شود که در آن سلطنت موروثی است. دو مجلس قانون‌گذاری در آن وجود دارد که شامل کنگره نمایندگان با ۳۵۰ عضو و مجلس سنا با ۲۵۹ عضو است. نمایندگان در هر دو مجلس به انتخاب مردم برگزیده می‌شوند و به مدت چهار سال فعالیت می‌کنند. تنها ۵۱ عضو مجلس سنا توسط مجلس‌های منطقه‌ای بخش‌های خودمختار این کشور منصوب می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار