چهره‌های مختلف سینمایی با حضور در مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار، از سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ و ساخت دیوار مرزی انتقاد کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، نود و یکمین دوره اهدای جوایز آکادمی موسوم به اسکار در حالی برای نخستین بار بدون مجری برگزار شد که این رویداد فرهنگی- سیاسی به عرصه‌ای برای انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تبدیل گردید.

در این دوره از رقابت‌های اسکار، چهره‌های متعدد آفریقایی و اسپانیایی‌تبار سینمای آمریکا و جهان ضمن دریافت جوایز خود، سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ و ساخت دیوار حائل در مرز آمریکا و مکزیک را در صدر موضوعات مطرح در سخنرانی خود قرار دادند.

رامی مالک، برگزیده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مرد برای بازی در فیلم «حماسه کولی» که اصالت مصری دارد در نطقی که پس از دریافت جایزه ارائه کرد، سیاست‌های مهاجرتی دولت ترامپ را زیر سوال برد. او در این فیلم با ظاهر شدن در نقش یک مهاجر آمریکایی، توجه مخاطبان را به مشکلات و مصائب مهاجران در آمریکا جلب کرده است.

انتقاد و طعنه زنی چهره‌های مختلف سینمایی به سیاست‌های ترامپ در مراسم اسکار+ تصاویر

این بازیگر در بخشی از نطق خود گفت: این فیلم واقعیتی است که در دنیای واقعی اثبات شده است.

خاویر باردم، بازیگر اسپانیایی تبار که جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را معرفی کرد در مقدمه سخنان خود به سیاست‌های مهاجرتی ترامپ و ساخت دیوار مرزی حمله کرد و گفت: هیچ مرز یا دیواری وجود ندارد که بتواند ابتکار و استعداد را محدود کند و ما امشب برتری و اهمیت فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف کشور‌های جهان را جشن می‌گیریم.

سپس جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان به فیلم «رُما» به کارگردانی آلفونسو کوآرون، محصول کشور مکزیک اعطا شد. این نخستین جایزه اسکار برای کشور مکزیک است.

مایا رودوف، کمدین یهودی تبار آمریکایی نیز که برای اعلام جوایز روی صحنه آمده بود نطق خود را با طعنه به ساخت دیوار مرزی آغاز کرد. او گفت: یک یادآوری سریع برای آن‌ها که سردرگم شده‌اند، لازم است بدانید امشب خبری از مجری مراسم نیست. قرار نیست جایزه اسکار بهترین فیلم عامه‌پسند اهدا شود و البته مکزیک هنوز پول ساخت دیوار را پرداخت نکرده است.

گفته می‌شود، کوین هارت، بازیگر و کمدین سیاه پوست آمریکایی که برای اجرای برنامه اسکار انتخاب شده بود به دلیل توئیت‌های توهین آمیز انصراف داد. طی ۳۰ سال گذشته، برای نخستین بار است که اسکار بدون مجری برگزار می‌شود.

اسپایک لی، کارگردان سیاهپوست که برای فیلم «کلنزمن سیاه‌پوست» نامزده دریافت جایزه بهترین کارگردانی شده بود و جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرد، نطق خود را به ستایش از اجداد سیاه پوست خود اختصاص داد و حضار را تشویق کرد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شرکت کنند.

انتقاد و طعنه زنی چهره‌های مختلف سینمایی به سیاست‌های ترامپ در مراسم اسکار+ تصاویر

لی یکی از منتقدان ترامپ است و بار‌ها به سیاست‌های نژادپرستانه او حمله کرده است.

جان لوئیس، نماینده دموکرات ایالت جورجیا که برای اعلام جایزه اسکار بهترین فیلم روی صحنه رفته بود نسبت به سیاست‌های دولت آمریکا ابراز نگرانی کرد و گفت: ملت ما زخم‌های زمان را تحمل می‌کند.

لوئیس  نیز یکی از منتقدان سیاست‌های مهاجرتی ترامپ است و بار‌ها در خصوص ساخت دیوار مرزی هشدار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار